صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۳۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

گروه سلامت ــ چهارمین نمایشگاه کتاب پزشکی در دل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما برگزار می‌شود، پیوند بین فرهنگ و صنعت در ایران فارما برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، عباس کبریایی‌زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما) که صبح امروز ۱۹ مردادماه در محل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو برگزار شد، با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز این نمایشگاه در دوره‌های قبل اظهار کرد: این نمایشگاه تجلی رونق صنایع دارویی داخلی است؛ چرا که طی سال‌های گذشته شرکت‌ها و کارخانجات دارویی محتلف توانایی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.
وی افزود: در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما قرار است؛ شرکت‌های تولید کننده دارو، مکمل داوریی، مکمل‌های ورزشی، شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارو، صنایع وابسته داروسازی و ماشین‌آلات داروسازی نیز حضور دارند و امیداوریم این نمایشگاه نماد صنایع دارویی کشور باشد.
کبریایی‌زاده با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اظهار کرد: علی‌رغم گفته‌های ترامپ که دارو و غذا مشمول تحریم نبود، اما این حوزه نیز با بستن کانال مبادلات دارو، عملا مشمول تحریم‌‎ها شده و سلامت مردم را مورد تهدید قرار داده است. اما علی‌رغم تمامی این تحریم‌ها، صنایع دارویی کشور جوابگوی نیاز داخلی کشور است.
وی افزود: همچنین با توجه به تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شد که شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور نداشته باشند، اما 30 کشور از جمله سویس، ایتالیا، ترکیه، چین و هند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
وی در ادامه با اشاره به فضای اختصاص یافته به این نمایشگاه گفت: سال گذشته ۲۶ هزار متر مربع در مصلی تهران به نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فارما اختصاص پیدا کرد و امسال قرار است ۴۶ هزار متر مربع به این نمایشگاه اختصاص پیدا کند.همچنین قرار است ۳۰ سمینار و کارگاه تخصصی با امتیاز بازآموزی نیز در این نمایشگاه برگزار شود.
وی تأکید کرد: رویکرد صادرات محوری هدف اصلی این نمایشگاه است و از ورود شرکت‌های واردکننده دارویی به استثنای شرکت‌هایی که در انتقال دانش نقش دارند جلوگیری شده است.
کبریایی زاده با بیان اینکه این نمایشگاه دوم مهرماه آغاز می‌شود، گفت: در پنجمین دوره ایران‌فارما همچنین نمایشگاه کتب پزشکی و نمایشگاه رسانه‌های سلامت محور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت ورود نسل جوان به صنایع دارویی کشور گفت: از دو سال قبل کمیته دانشجویی با همکاری انجمن‌های صنفی و علمی دانشجویی در سندیکای صاحبان صنایع دارویی فعال شد و امیدواریم در سال‌های نه چندان دور نسل جدیدی از جوانان کارآفرین در صنایع دارویی کشور ورود پیدا کنند.
رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی کشور با بیان اینکه، «ایران‌فارما تجلی رونق دارویی کشور» شعار پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فرما است، گفت: صنعت دارو از جمله حوزه‌های عمیق و پر دانش صنعت کشور است، همچنین در حال حاضر بیش از ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی توسط دانش بومی تولید می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن Mfarma برای این نمایشگاه گفت: همزمان با روز داروساز نیز برنامه ویژه‌ای با حضور غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه برگزار می‌شود.
کبریایی‌زاده در ادامه در رابطه با لزوم فرهنگ سازی برای اعتماد به داروی ایرانی گفت: ۹۹.۸ درصد دارو‌های ضد فشار خون، ۹۹.۲ درصد از انواع دارو‌های دیابت نوع دوم، ۱۰۰ درصد آنتی بیوتیک‌های خوراکی و ۹۵ درصد آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی تولید داخل است. ایران یکی از کشور‌های پیشرو در کنترل بیماری‌های عفونی بوده است، در همه حوادث جمعی مانند زلزله و سیل بیماری اپیدمیک فراگیر می‏شود، اما در سیل اخیر در کشور که بیشتر استان‌های کشور را درگیر کرد حتی یک مورد بیماری اپیدمیک مشاهده نشد، دلیل آن کارآمدی نظام سلامت کشور و دارو‌های مؤثر در چرخه پیشگیری و درمانی آن است.
نمایشگاه کتب پزشکی
در این همایش همچنین مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه کتاب پزشکی در دل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما گفت: پیوند بین فرهنگ و صنایع یکی از سخت‌ترین پیوند‌ها است و خوشبختانه ایران فارما توانسته است این فرهنگ را ایجاد کنند.
کاظمی بیان کرد: امسال ۳۰۰ هزار تومان به دانشجویان دکتری و ۲۰۰ هزار تومان برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و کارشناسی در نظر گرفته شده است، همچنین امکاناتی برای اسکان دانشجویانی که از شهرستان‌های مختلف برای بازدید نمایشگاه به تهران می‌آید پیش‌بینی شده است. همه ناشران حاضر در این نمایشگاه ایرانی بوده و تأکید داریم تمامی آثار حاضر جدید باشند.
به گزارش ایکنا، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما قرار است؛ دوم مهرماه با همکاری سندیکای صاحبان صنایع دارویی، سازمان غذا و داور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام