صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن‌های روز عید غدیرخم تحت عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز 28 مردادماه در جمع خبرنگاران به وجود بیش از هزار و 361 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و آن را دلیلی محکم بر ولایت‌مداری مردم این استان دانست.

وی مدیحه سرایی و شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در برخی بقاع دانست و تصریح کرد: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق‌نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمکهای مردمی از دیگر برنامههایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه برگزار میشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این جشن‌ها با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی (ع) انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ولایت مداری مردم مازندران در طول تاریخ به اثبات رسیده است، افزود: این استان از لحاظ تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود که این مسئله نشان‌دهنده پیروی مردم این استان از اهل‌بیت‌(ع) و نوادگان آنها است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه، دهه غدیر فرصت بسیار مغتنمی برای پرداختن به مسئله امامت و ولایت است، اظهار کرد: در کنار جشن‌های مردمی که در سطح جامعه و به ویژه بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار میشود باید به این مسئله مهم و حیاتی جهان اسلام پرداخته شود.
وی بر ضرورت تقویت غنای علمی جشنهای ویژه دهه غدیر تأکید کرد و گفت: باید سطح شناخت مردم نسبت به مسئله غدیر تقویت شود.
وی با بیان اینکه، امروز نیازمند احیای فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی هستیم، افزود: احیای این فرهنگ اصیل دینی موجب رفع بسیاری از مشکلات و بحران‌ها در جامعه اسلامی خواهد شد.
انتهای پیام