صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

طرف‌های مختلف فلسطینی تصمیم هندوراس برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی را محکوم و آن را تجاوز به حقوق ملت فلسطین دانستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، هندوراس (شمال آمریکای مرکزی) هفته جاری اعلام کرد، قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت می‌شناسد و به زودی دفتری دیپلماتیک در این شهر باز می‌کند.

این اقدام هندوراس با واکنش گسترده فلسطینی‌ها روبه رو شده است. «مشیر المصری» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد: این اقدام هندوراس را مردود می‌دانیم و آن را کودتایی علیه تاریخ و تجاوز به حقوق ملی قلمداد می‌کنیم.

بر اساس گزارش وبگاه «قدس نت»، وی در ادامه تأکید کرد، این اقدام هندوراس تعرض آشکار به حقوق ملت فلسطین است و این کشور و دیگر کشورهایی که با تجاوزات دشمن صهیونیستی همراه شده‌اند باید از این جانبداری آشکار از اشغالگر صهیونیست دست بردارند.

«الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» (جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) هم این اقدام هندوراس را محکوم و اعلام کرد: تصمیم هندوراس در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتش به این شهر تأیید آشکار طرح دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو برای نابودی مسأله فلسطین و حقوق ملت آن است.

این حزب فلسطینی در ادامه از کشورهای عربی درخواست کرد با اعمال فشار بر هندوراس، این کشور را از تصمیمش منصرف کنند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در رام الله (کرانه باختری) نیز این اقدام هندوراس را محکوم و اعلام کرد: این تصمیم به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای تحقق صلح بر اساس راهکار دو دولتی کمکی نمی‌کند اگر منجر به تعطیلی این تلاش‌ها نشود.

وزارت خارجه تشکیلات در ادامه از تصمیم خود برای شکایت در سازمان ملل در این خصوص خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، شیخ «محمد حسین» مفتی قدس و خطیب مسجدالاقصی درباره تبعات این اقدام هشدار داد و آن تصمیمی غیرقانونی دانست و آن را تجاوز به حقوق فلسطینی‌ها و  تمام مسلمانان و جهان عرب دانست.

در ۱۴ ماه می ۲۰۱۸ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷)، طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس غربی منتقل شد و قرار است رونمایی از طرح ادعایی صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر انجام شود.

انتهای پیام