صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۷۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
با حضور قاریان ایرانی و عراقی انجام می‌شود؛

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از اجرای بیش از 500 محفل قرآنی با حضور قاریان ایرانی و عراقی در بیش از 50 موکب شاخص ایرانی و عراقی در مسیر نجف و کربلا خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به همت مركز قرآن كريم و اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و با همكاری اتحاديه مؤسسات قرآنی كشور مراسم بدرقه کاروان قاریان بین‌المللی و ممتاز کشوری اعزامی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) روز گذشته، 12 مهرماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، پیرامون برگزاری این آیین بیان کرد: در راستای به‌کارگیری راهبردهای اتحادمحور و انسجام بخش همبستگی میان شیعیان عراق و ایران اسلامی، ستاد اربعین دو کشور با محوریت شعار «الحسین یجمعنا» فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای را ذیل کارگروه قرآنی مشترک میان ستاد اربعین کشورهای ایران و عراق، به صورت مشارکتی در دستور کار قرار داده‌اند که ان‌شاءالله در طول مدت همایش بزرگ اربعین حسینی(ع) به اجرا درمی‌آید.
وی افزود: به این منظور در عمده‌ترین و شاخص‌ترین فعالیت قرآنی، می‌توان به اعزام کاروانی قرآنی متشکل از قاریان بین‌المللی و ممتاز ایران اسلامی و کشور عراق به این همایش اشاره کرد.

میریان ادامه داد: این کاروان امروز، شنبه، 13 مهرماه در محل سازمان حج و زیارت حضور می‌یابند و از این مرکز، ایران اسلامی را به قصد تشرف به نجف اشرف ترک می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از حدود 30 قاری ممتاز ایرانی با سهم عمده استان خراسان رضوی؛ قطب قرآنی جهان تشیع و قاریانی از استان‌های تهران، قم، گلستان، خوزستان، لرستان، گیلان، هرمزگان و همچنین جمعی از قاریان ممتاز عراقی و سه گروه تواشیح از استان‌های تهران، خوزستان و قم، جهت اجرای بیش از 500 محفل قرآنی عمومی، در 50 موکب شاخص ایرانی و عراقی در مسیر نجف و كربلا، با پراکندگی 35 موکب ایرانی و 15 موکب عراقی در فاصله‌های مناسب در طول مسیر دعوت به عمل آمده است.

برگزاری پنج محفل قرآنی بین‌المللی با حضور قاریانی از کشورهای لبنان، پاکستان، ایران و عراق، برگزاری محافلی در شهرهای نجف و کربلا و اجرای ویژه برنامه محفل قرآنی در صحن و سرای امامین کاظمین(علیهما‌السلام) سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این اعزام هستند

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: برگزاری پنج محفل قرآنی بین‌المللی با حضور قاریانی از کشورهای لبنان، پاکستان، ایران و عراق، برگزاری محافلی در شهرهای نجف و کربلا و اجرای ویژه برنامه محفل قرآنی در صحن و سرای امامین کاظمین(علیهما‌السلام) سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این اعزام هستند.
وی پیرامون معیارهای انتخاب قاریان دعوت شده به این کاروان بیان کرد: تلاش شده است تا قاریان نیز با رعایت معیارهایی نظیر بررسی سطح تلاوت، رعایت عدالت پراکندگی استانی، دقت بر رده سنی و اولویت نهادن بر مسئله اعزام اولی جهت اجرای ویژه برنامه‌های تلاوت محفلی، تلاوت اذانگاهی، اذان، ابتهال و اجرای تواشیح به این کاروان دعوت شوند.

یادآور می‌شود، در محفل مشترکی که روز گذشته، 12 مهرماه در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد به میزبانی حرم مطهر رضوی برگزار شد، علی خلف جعفر، رتبه اول مسابقات دیوان وقف شیعی عراق، یاسر محمد قاسم، رتبه ممتاز مسابقات قرآنی حشدالشعبی عراق، صفاء مهدی احمد، جانشين مركز قرآنی حشدالشعبی عراق و حامد علیزاده، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تلاوت کرده و گروه تواشیح سیرة‌النبی(ص) مشهد نیز به اجرای برنامه پرداخت.

ابراهیم سعیدی

انتهای پیام

انتهای پیام