صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۷۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
با حضور رهبر شیعیان بحرین؛

گروه حوزه‌های علمیه - مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعة آل‌البیت (ع)، وابسته به جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با حضور آیت‌الله عیسی قاسم برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در این مراسم با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی، بیان کرد: همان گونه که دفاع از مرزهای جغرافیایی جهان اسلام بر عهده مسلمانان است، دفاع از مرزهای فرهنگی و عقیدتی امت اسلام نیز وظیفه است که بر عهده طلاب و علما قرار دارد.

وی حراست از مرزهای معنوی، اخلاقی و فرهنگی را نیازمند فهم و تفقه در دین، قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: تفقه در دین، که در اسلام بدان سفارش شده است، شامل همه ساحت‌ها و شئون زندگی بشر می‌شود و حوزه‌های علمیه وظیفه دارند به همه این ساحت‌ها بپردازند و نمی‌توانند تنها به یک یا چند عرصه بسنده نمایند.

عالم برجسته بحرینی اسلام را دینی برای دنیا و آخرت بشر خواند و افزود: طلاب و فضلا در فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و دینی خود باید زندگی دنیوی و اخروی مردم را مورد توجه قرار دهند و در این مسیر تلاش و مجاهدت کنند.

عیسی قاسم با اشاره به آیات و روایاتی در زمینه وجود تحصیل و تفقه در دین، بیان کرد: اهمیت و جایگاه این امر تا جایی است که در صورت در دسترس نبودن امکانات تحصیل، هجرت عده‌ای برای فهم اسلام و انتقال آن به جوامع مختلف واجب شمرده شده است.

در این مراسم، حجت‌الاسلام البقشی، مدیر جامعة آل‌البیت(ع) نیز در سخنانی، ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی به طلاب و استادان این مرکز، تصریح کرد: جامعة آل‌البیت(ع) امروز در آغاز مرحله جدیدی از فعالیت‌های علمی و آموزشی خود قرار دارد که در سه ساحت تربیت نیروی انسانی، تلاش علمی و خدمت به جامعه تمرکز یافته است.

وی با اشاره به دانش‌آموختگی نزدیک به پانصد نفر از طلاب جامعة آل‌البیت(ع)، اظهار کرد: برخی از دانش‌آموختگان این مرکز با تأسیس مراکز علمی و فرهنگی در کشورهای مختلف، به نشر معارف ناب اسلامی و اهل بیتی در جهان اشتغال دارند و دیگر دانش‌آموختگان نیز به سایر فعالیت‌های علمی مانند تدریس، تألیف، پژوهش می‌پردازند.

مدیر جامعة آل‌البیت(ع) تولید مقالات علمی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ارائه آموزش‌های غیرحضوری و... را از برنامه‌های این مجتمع در سال‌های اخیر دانست و با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله، قوانین و مقررات مدون و...، اظهار امیدواری کرد که این مجموعه با همت همه طلاب، استادان و مسئولان و مدنظر قرار دادن ضعف‌ها و قوت‌ها، توفیقات بیشتری در ادامه مسیر علمی خود به دست آورند.

البقشی خطاب به طلاب جامعة آل‌البیت(ع) افزود: باید همه سعی و تلاش شما در راستای توجه به اخلاص در مسیر تحصیل، تعاون و مشورت، اولویت‌بندی و عمل به شئون دینی و حوزوی باشد.

وی همچنین بر لزوم استفاده حداکثری طلاب از فرصت تحصیل در حوزه علمیه تأکید کرد.

انتهای پیام