صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۵۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
براساس یک تحقیق تازه مشخص شد؛

گروه بین‌الملل ــ براساس یک تحقیق که امروز در آمریکا منتشر شده، توئیتر از عوامل اصلی نفرت‌پراکنی علیه کاندیداهای مسلمان در انتخابات سال گذشته این کشور بوده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از واشنگتن پست، در این تحقیق که «شورای تحقیقات علوم اجتماعی» آمریکا آن را انجام داده، 113 هزار پیام توئیتری خطاب به کاندیداهای مسلمان بررسی و تحلیل شده است. در بسیاری از این پیام‌ها، این کاندیداها به تروریست بودن و تحمیل ارزش‌های دینی خود به جامعه آمریکا متهم شده‌اند.

این توهین‌های لفظی بیش از همه متوجه «ایلهان عمر» بوده که به عنوان پناهجو از سومالی به آمریکا رفته و موفق شد در این انتخابات به کنگره راه یابد و به الگوی سیاسی برای مسلمانان تبدیل شده است.

«جاناتان آلبرایت» کارشناس شبکه‌های اجتماعی در دانشگاه کلمبیا می‌گوید: این همه نفرت‌پراکنی که به صورت آنلاین انجام شده در صورتی که بستری مانند توئیتر برای تسهیل آن فراهم نبود، اتفاق نمی‌افتاد.
 
انتهای پیام