صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۶۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
عرب بیان کرد:

گروه سلامت ــ مدیرعامل انجمن تالاسمی از وضعیت بحرانی داروی این بیماران به دلیل معامله‌گری سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های توزیع دارو خبر داد.

یونس عرب، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با ایکنا؛ از وضعیت بحرانی داروی بیماران تالاسمی خبر داد و بیان کرد: در بررسی‌های میدانی از بسیاری داروخانه‌ها و گزارش‌های دریافتی از بیماران تالاسمی اقصی نقاط کشور، اوضاع به شرایط کاملا بحرانی رسیده و ظاهرا سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های پخش دارو هنوز هم با جان بیماران مظلوم تالاسمی معامله‌گری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تقریباً هیچ مرکز درمانی یا داروخانه خاصی در کشور وجود ندارد که با کمبود شدید دارو به دلایل مختلف اعم از بدهی به شرکت‌های پخش و یا امتناع از خریداری داروی بیماران تالاسمی مواجه نباشد.

عرب یادآور شد: موجودی دپوی دارو در انبار‌های شرکت‌های دارویی و توزیع‌کننده ملاک آمارنامه دارویی سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت است و این دو معاونت وزارت بهداشت تنها حجم دارویی که به شرکت‌ها داده‌اند را در نظر می‌گیرند، در این حالت یک ضلع مثلث این آمارنامه ناقص است و باید دارویی که به دست بیمار می‌رسد را نیز در نظر گیرند. سکوت این دو نهاد به منزله مهر تائید بر شرایط فعلی بوده و مسئولیت اتفاقات ناگوار قطعا متوجه آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: داروی تالاسمی چندین قلم است که بعضا برخی از آن‌ها ترکیبی هستند؛ در حال حاضر در هر شهری چند قلم از دارو‌های این بیماران دچار کمبود شده است.
انتهای پیام