صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۶۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
در قم و تهران؛

گروه حوزه‌های علمیه ــ مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم از برگزاری همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی در قم و تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی راد، مسئول نمایندگی قم بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: این همایش به مدت دو روز در شهرهای تهران و قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه این همایش روز چهارشنبه، 29 آبان‌ماه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوهانک از ساعت 8 صبح آغاز و مراسم اختتامیه همایش هم 30 آبان‌ماه در قم برپا می‌شود.

راد تصریح کرد: مراسم اختتامیه در سالن همایشات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور طلاب و فضلای حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دو روز همایش از ساعت هشت تا ۱۲ است، اظهار کرد: با تشکیل چند پنل تخصصی موضوعات همایش با حضور استادان حوزه و دانشگاه به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

راد افزود: در کارنامه برگزاری این همایش ۱۱ پیش نشست همچنین ۷۰ مقاله علمی وجود دارد و مصاحبه‌هایی هم با صاحب‌نظران در این زمینه صورت گرفته است.

مسئول دفتر قم بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با بیان اینکه استخراج الگوی مفهومی عفاف و زمینه‌سازی برای کشف الگوی زندگی عفیفانه که از مهم‌ترین اهداف این همایش است، اظهار کرد: این همایش از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم و با مشارکت جمعی از نهاد‌های حوزوی و دانشگاهی، به ویژه جامعةالزهرا (س) برگزار می‌شود.

راد با اشاره به محور‌های این همایش افزود: فلسفه علت جنسی (تبیین عفاف در مکاتب مختلف فلسفی، تطبیق مفهوم عفاف در مکاتب مختلف فلسفی، تعریف عفاف جنسی)، مفهومی (عمومی و تخصصی)، عملیاتی (بیان ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها)؛ انواع عفاف جنسی: فردی ـ اجتماعی؛ رابطه عفاف با مفاهیم مرتبط؛ مفهوم عفاف از منظر ادیان، علوم و مکاتب و الگوی مفهومی عفاف مهم‌ترین محور‌های این همایش محسوب می‌شوند.

انتهای پیام