صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

گروه فناوری اطلاعات ــ نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی زمانی(ره) تولید و عرضه شد.

به گزارش ایکنا؛ نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی زمانی(ره) به همت کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شامل متن ۴۳ عنوان کتاب از آثار ایشان و دیگر آثار مرتبط، به زبان فارسی و عربی، در موضوعاتی چون اهل‌بیت(ع)، نهج‌البلاغه، معارف اسلامی و مباحث تربیتی، تولید و عرضه شد.

از خصوصیات نرم‌افزار مجموعه آثار استاد حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی زمانی(ره)، می‌توان به ارائه آن در قالب جدید کتابخانه استاندارد اشاره کرد که این قالب، علاوه بر قابلیت‌های فنی و پژوهشی، مانند جست‌وجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتابشناسی، ویژگی‌های تازه و مفیدی را در خود جای داده است.

برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایشِ دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت از سوی کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجو در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگر‌های استاندارد، بهبود نتایج جستجو بر اساس کتاب، نویسنده و زبان و ... از جمله قابلیت‌های این قالب جدید به شمار می‌رود.

همچنین این قالب به کاربران نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی زمانی(ره)، این اجازه را می‌دهد که بر هر قسمت دلخواه از متن کتاب، یادداشت‌نویسی کنند؛ همچنین امکان رنگی کردن، نوشتن عنوان و انتساب چند نمایه برای جست‌وجوی سریع‌تر نیز برای کاربر فراهم شده است که همه این یادداشت‌ها، نمایه‌ها و ... در یک ابزار واحد به نام پژوه‌نگار جمع آوری شده و قابل مدیریت از سوی کاربر می‌باشد.
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی زمانی(ره)، اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام