صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

گروه بین‌الملل ـ رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که هدف کسانی که سعی می‌کنند شیعه و سنی را به عنوان دین‌های مجزا معرفی کنند، ایجاد نفاق میان مسلمانان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم اختتامیه «ششمین شورای دین» در آنکارا با اشاره به اینکه برخی گروه‌ها سعی می‌کنند شیعه و سنی را به عنوان دین‌های مجزا معرفی کنند، تصریح کرد که آنها به دنبال تجزیه و نفاق میان مسلمانان هستند.

وی گفت: مشورت سنت پیامبر(ص) است، وقتی این مسئله را فراموش کردیم عقب‌گرد داشتیم. علت مشکلات دو قرن اخیر بی‌اهمیتی به مسئله شورا است. 

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: متاسفانه امت اسلامی با مرور زمان قابلیت اتحاد و حل مشکلات را از دست داده است. مسلمانان در پایتخت‌های غربی به دنبال علاج مشکلات خود هستند. چنین رویکردی فایده‌ای برای مسلمانان نخواهد داشت. انسان مدرن علی‌رغم برخورداری از امکانات تکنولوژی تنهاتر از همیشه است. 
 
رجب طیب اردوغان همچنین اظهار کرد: اجازه فعالیت‌ها و تحرکاتی که شهروندان علوی ما را تهدید کند، هرگز نخواهیم داد. پیوندهای برادری خود را در سراسر کشور تقویت خواهیم کرد. گام مثبتی که سازمان امور دینی کشور درباره شهروندان علوی برداشته را از نزدیک دنبال می‌کنیم. 
انتهای پیام