صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و حدیث سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا به تشریح فعالیت‌های آموزشی و قرآنی این مرکز در سطح کشور پرداخت و از پیش‌بینی حضور 10 هزار نفری در آزمون حفظ قرآن ناجا خبر داد.

محرمعلی مشهدی، رئیس اداره قرآن و حدیث ناجا در گفت‌وگو با ایکنا گفت: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا همواره در جهت ترویج فرهنگ حفظ قرآن و انس هر چه بیشتر کارکنان با کلام وحی، فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها یکی از مهمترین رسالت‌های این مرکز در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است، بیان کرد: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا، از سال 1389 اقدام به اجرای طرح حفظ سراسری قرآن در میان کارکنان پایور، وظیفه و خانواده‌های آنان کرده است.

مشهدی با تاکید بر اینکه پس از پایان دوره‌ آموزش حفظ قرآن، شرکت‌کنندگان در قالب آزمون با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: آزمون حفظ قرآن به صورت سراسری در همه پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مرزبانی سطح کشور برگزار می‌شود. این آزمون، از یک جزء تا حفظ کل قرآن از تاریخ 15 آذرماه تا 15 بهمن ماه با حضور 21 هزار شرکت‌کننده برگزار و به برگزیدگان هدایایی اهدا می‌شود. تعداد قبول‌شدگان آزمون سراسری حفظ قرآن تاکنون، 77 هزار و 576 نفر است که پیش‌بینی می‌شود در این دوره  تعداد 10 هزار نفر موفق به کسب حد نصاب نمره شوند.

رئیس اداره قرآن و حدیث ناجا به دیگر فعالیت این مرکز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های آموزشی - تربیتی این مرکز از سال 1387 تاکنون داشته، برپایی دوره‌های آموزش تربیت قاری ویژه کارکنان ناجا است که با استقبال خوبی همراه بود. در حال حاضر این دوره آموزشی با حضور 174 نفر در رشته‌های قرائت سطح چهار، پنج و شش با همکاری دارالقرآن سازمان تبلغات اسلامی اجرا می‌شود. در راستای اجرای این طرح، 450 نفر قاری نیمه‌حرفه‌ای تربیت شده که توانایی قرائت قرآن همراه با صوت و لحن را دارند.

وی آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن در ناجا را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه دانست و گفت: با توجه به تبیین شاخص‌های ۲۲ گانه پلیس تراز انقلاب اسلامی، سه محور خدامحوری، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری در راس فعالیت‌های سازمان عقیدتی - سیاسی قرار گرفته است. بر این اساس، دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با ارائه مطالبی از کتاب تفسیرالمیزان، ترجمه قرآن کریم ابوالفضل بهرام‌پور، ترجمه قرآن آیت الله مکارم شیرازی، قرائت ترتیل استاد عبدالباسط، احادیث تفسیر نمونه در مدت زمان 40 هفته برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

مشهدی افزود: از دیگر فعالیت‌های سازمان عقیدتی - سیاسی می‌توان به برگزاری دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه کارکنان وظیفه با هدف تربیت مربی قرآن و آموزش علوم پایه قرآن کریم در کلانتری و پاسگاه‌ها اشاره کرد. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت‌آموزی، بر این اساس، سازمان عقیدتی - سیاسی به مهارت آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم پرداخت.

وی در ادامه گفت: علاقه‌مندان پس از شرکت در این دوره از سوی سازمان دارالقرآن گواهی‌نامه معتبر دریافت کرده و می‌توانند پس از کسب مهارت‌های خاص از تسهیلات تاسیس مؤسسه قرآنی و دریافت وام برای این منظور بهره‌مند شوند.

رئیس اداره قرآن و حدیث عقیدتی ـ سیاسی ناجا اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های آموزشی سازمان عقیدتی - سیاسی ناجا ویژه سربازان پاسگاه و کلانتری‌های سراسر کشور، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است. این دوره آموزشی توسط آموزشیاران انجام شده و 23 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند.

انتهای پیام