صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۲۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

گروه جامعه ــ تفاهم‌نامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ (برابر با ۱۴۴۱ هجری قمری) بین رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان امضا شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، این تفاهمنامه در پی مذاکرات پیش از ظهر روز یکشنبه (١٧ آذر) بین هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی‌رضا رشیدیان و محمد بن صالح بنتن - وزیر حج و عمره عربستان سعودی - امضا شد.

سازمان حج و زیارت هنوز سهمیه توافق شده حج ٩٩ را اعلام نکرده است. این سهم برای ایران در سال گذشته حدود ٨٨ هزار و ۵٠٠ نفر بود.

علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت پس از مذاکره با وزیر حج عربستان گفت: این مذاکرات پس از تبادل نظر و جمعبندی کارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌ها به نتیجه رسید.

او یادآور شد: محور مذاکرات تأکید بر حفظ عزت، کرامت، امنیت و آرامش زائران و حجاج ایرانی بود.

وی گفت: از طرف عربستانی خواسته‌ایم تسهیلات بیشتر برای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج ارائه دهد. در این راستا موضوع بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابجایی زائران ایرانی در موسم حج مورد تأکید قرار گرفت.

رشیدیان با اشاره به مشکلاتی که برای زائران ایرانی در سنوات گذشته در زمینه اسکان در شهر مدینه وجود داشت، افزود: به وزیر حج و عمره عربستان اعلام کردیم سرمایه‌گذاران ایرانی آمادگی مشارکت در ساخت هتل‌های مناسب در مدینه را دارند. بر این اساس مقرر شد این موضوع توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام شود.

رییس سازمان حج همچنین گفت: موضوع پیگیری حقوق شهدای منا در این جلسه مطرح و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد موضوع تسریع شود و او نیز اعلام کرد، موضوع همچنان در دست پیگیری است.

انتهای پیام