صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

گروه بین‌الملل ـ نماینده ایران در رشته تلاوت هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تونس تصریح کرد: با فاصله ناچیز 12 صدم نمره، رتبه دوم رشته تلاوت این دوره از رقابت‌ها را کسب کردم.

حسین پورکویر، حائز رتبه دوم رشته تلاوت هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه تونس در گفت‌وگوی کوتاه با ایکنا گفت: مزد 25 سال فعالیت در عرصه تلاوت کلام وحی را گرفتم و از اساتید بزرگوار خود نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
 
وی افزود: من تنها با 12 صدم نمره اختلاف با نماینده الجزایر رتبه دوم رشته تلاوت را کسب کردم، این در حالی است که بسیاری از شرکت‌کنندگان تأکید داشتند که من حائز رتبه نخست این رشته می‌شوم.

پورکویر گفت: هفدهمین دوره مسابقات تونس در دو رشته حفظ و قرائت برگزار شد که نماینده ترکیه نیز توانست به رتبه سوم رشته تلاوت نایل آید و در رشته حفظ مسابقات نیز نمایندگانی از لیبی، الجزایر و عربستان به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی در ادامه سطح قاریان این دوره از رقابت‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان 30 کشور جهان در این رقابت‌ها حضور داشتند و قاری الجزایر که رتبه نخست رشته تلاوت را کسب کرد، در آخرین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه نیز توانسته بود حائز رتبه برتر در این رشته شود.

حسین پورکویر اظهار کرد: قاریان کشورهای ترکیه، مصر، الجزایر، تونس، کویت و اندونزی نسبت به سایر قراء اجرای بهتری داشتند، این در حالی است که رشته قرائت مسابقات تونس آیین نامه خاصی ندارد و من تنها قبل از آغاز مسابقات با داوران صحبت کردم و توانستم اطلاعی در این زمینه پیدا کنم.

پورکویر گفت: من به روایت «حفص از عاصم» تلاوت کردم، اما نمایندگان الجزایر، ترکیه و بیشتر نمایندگان کشورهای حوزه شمال آفریقا به روایت «قالون از نافع» اجرا کردند.

وی در ادامه بیان کرد: داوران رشته قرائت از کشورهای لبنان، تونس، مراکش و ترکیه و اعضای کمیته داوران در رشته حفظ نیز از کشورهای عربستان، الجزایر، تونس و یمن بودند.

پورکویر در پایان از همکاری رایزن فرهنگی ایران در تونس و مساعدت مهدی قره شیخ لو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برای حضور در این مسابقات تشکر کرد.

آیین اختتامیه این مسابقات امروز، 22 آذرماه، با حضور وزیر امور دینی تونس، مفتی اعظم این کشور، اعضای هیئت داوران، سفرای کشورهای اسلامی و شرکت‌کنندگان در مسابقات در مسجد جامع «الزیتونه» تونس برگزار شد. این دوره از مسابقات از روز شنبه، 16 آذرماه، آغاز شده بود.
انتهای پیام