صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۹۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

گروه بین‌الملل ـ شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، امروز، 15 دی‌ماه، برای سومین روز متوالی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های سوریه داشت.

به گزارش ایکنا؛ شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی عراق که در پی حمله تروریستی ارتش آمریکا به نزدیکی فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند، امروز و برای سومین روز متوالی همچنان در رأس رسانه‌های مجازی و مکتوب سوریه قرار داشت.

در همین راستا، مفتی اعظم سوریه، با حضور در سفارت ایران در دمشق، شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

مفتی اعظم سوریه با چشمان اشکبار گفت که امتی بر شهید سلیمانی می‌گرید،‌ امتی دیگر او را بر دوش خود تشییع می‌کند و امتی نیز در بهشت به استقبال او می‌رود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با انتشار اخبار متعدد از مراسم تشییع فرماندهان محور مقاومت در شهرهای بغداد، کربلا و نجف و اهواز، استقبال از  پیکر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را بی‌نظیر توصیف کرد.

این خبرگزاری همچنین در گزارشی، واکنش‌های بین‌المللی به این جنایت تروریستی آمریکا را مورد پوشش قرار داد.

پایگاه خبری syrianownews، نیز به نقل از شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه نوشت: همه امت اسلام در غم از دست دادن شهید سلیمانی می‌گرید.

این پایگاه خبری همچنین در یادداشتی تاکید کرد: سردار سلیمانی همانگونه که در زمان حیات خود آمریکا را شکست داد، با شهادت خود نیز، آن را با شکست رو به رو خواهد کرد.

وبگاه روزنامه «تشرین» سوریه نیز ضمن نشر اخبار مرتبط با ترور سردار سلیمانی در یادداشتی به قلم «محی الدین المحمد»، کارشناس و تحلیلگر این روزنامه نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا و تیم او به خوبی می‎دانند، شهدایی که اقدام به ترور آنها کرده‌اند، از بارزترین کسانی بودند که در برابر تروریسم در عراق و سوریه ایستادند و فرماندهی عملیات نابودی داعش و النصره را در دفاع از ملت‌های منطقه و جهان بر عهده داشتند، در حالی که هرگز منتظر تشکر و تقدیر نبودند. چون اعتقاد داشتند کار آنها یک واجب انسانی و اخلاقی است.

روزنامه الوطن سوریه نیز ضمن انتشار چندین گزارش از مراسم تشییع شهید سردار قاسم سلیمانی در عراق نوشت: او بر دست و قلب مجاهدان حمل شد.

این روزنامه سوری آورده است: شهادت این دو فرمانده به معنای آغاز مرحله جدیدی است که دست تروریست واشنگتن و اقدام جنایتکارانه‌اش آن را آغاز کرد. ترور قامت رشیدی که مبارزه کرد و عملیات‌های زیادی را طراحی کرد تا هیبت تروریسم مورد حمایت آمریکا و متحدان غربی‌اش را شکست داد.   

روزنامه الوطن تأکید کرد: شهادت سلیمانی و ابومهدی المهندس محور مقاومت را متحد کرد و پاسخ به این جنایت حضور آمریکا در منطقه را به لرزه خواهد درآورد.

لازم به ذکر است، شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به همراه شماری از دیگر از نیروهای مقاومت ایرانی و عراقی،‌ بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه در حمله پهپادهای آمریکایی پس از خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند. مراسم تشییع پیکر شهدا روز گذشته در شهرهای عراق از جمله بغداد، کربلا و نجف برگزار شد.

انتهای پیام