صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توسعه منطقه مقاومت، نفوذ روح مقاومت، بومی‌سازی تفکر دفاعی و انتقال فرهنگ بسیجی از توفیقات حاج قاسم است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی سعیدی، عصر امروز، 15 دی‌ماه در جمع روحانیون، طلاب و مبلغان استان زنجان اظهار کرد: آمریکا سیاست‌ها و نظریه‌های مختلفی برای سلطه در جهان دارد که یکی از آن‌ها تمرکز به مشکلات داخل است و در این نظریه معتقدند نباید برای دنیا هزینه کرد و یکی از دلایل عدم جنگ این موضوع است.

وی ایجاد نظم پلیسی را نظریه دوم در خصوص آمریکا عنوان کرد و گفت: در این نظریه بر این باروند که در دنیا نمی‌توان عقب‌نشینی کرد. نظر سوم تمرکز آمریکا در غرب آسیا بوده و این منطقه کانون تهاجم آمریکاییان شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، دسترسی به نفت، مقابله با ایران، جلوگیری از خیزش اسلامی، حفظ رژیم اشغالگر و مقابله با اتحاد مسلمانان را از جمله دلایل علا‌قه‌مندی آمریکا به منطقه غرب آسیا دانست.

این مسئول ایجاد جنگ‌های درونی را راهکار امروز آمریکا خواند و گفت: آمریکا جنگ تمدن‌ها آمریکا و به چالش کشاندن نظام اسلامی به دلیل ماهیت فکری و اعتقادی آن را در پیش گرفته و نقشه حذف حزب‌الله به دست رژیم صهیونیستی نخستین گام در این مسیر بود.

وی یادآور شد: آمریکا ابتدا با راه‌اندازی جنگ تمدنی و جنگ نظامی در افغانستان و عراق تلاش داشت تا ایران را از شرق و غرب مهار کند و از کار‌های ضد فرهنگی عظیمی از جمله توهین به پیامبر گرامی اسلام، آتش زدن قرآن، تخریب مبانی دینی و عاشورا و مقدسات دریغ نکرد.

سعیدی با اشاره به اینکه راهبرد آمریکا از جنگ مستقیم به جنگ نیابتی تغییر یافته است، افرود: با این کار به دنبال فرسوده کردن نیروهای مسلمان، ایجاد اختلاف و تنش و تحمیل هزینه به منطقه هستند و با بدل‌سازی از شیعه و تقویت شیعه لندنی برای ضربه زدن به جریان اسلام تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی تصریح کرد: توسعه منطقه مقاومت، نفوذ روح مقاومت و انتقال فرهنگ بسیجی از توفیقات حاج قاسم است و بومی‌سازی دفاعی منطقه دستاورد این تفکر به‌شمار می‌رود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح به حفظ انسجام ملی که افزایش قدرت منطقه‌ای را در برخواهد داشت، تأکید کرد و گفت: در حال حاضر همه تمرکز دنیا بر انقلاب اسلامی بوده و بی‌شک حملات دشمن بی‌پاسخ خواهد ماند.

انتهای پیام