صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

گروه بین‌الملل ــ وزارت تجارت و صنعت فیلیپین به دنبال رشد کسب و کار‌های مرتبط با گردشگری حلال در این کشور است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Business.Inquirer، به دلیل کم بودن مکان‌ها و امکانات گردشگری حلال در فیلیپین، گردشگران مسلمان کمتر این کشور را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. این موضوع باعث شده که وزارت تجارت و صنعت فیلیپین به دنبال رشد کسب و کار‌های مرتبط با گردشگری مسلمانان در این کشور باشد.

رامون لوپز (Ramon Lopez)، وزیر تجارت و صنعت فیلیپین، که رئیس هیئت توسعه و پیشرفت صادرات حلال نیز هست، روز دوشنبه گفت که فیلیپین در بازار جهانی حلال جایگاه پایینی دارد.

لوپز افزود: با آنکه ظرفیت بسیاری در صنعت گردشگری حلال وجود دارد، گردشگران مسلمان زیادی از سفر به فیلیپین صرف نظر می‌کنند، زیرا فقط در چند مکان می‌توانند غذا بخورند. بدین ترتیب، باید نهادهای بیشتری مجوز حلال داشته باشند تا مسافران بیشتری به این کشور بیایند.

در حال حاضر 9 شرکت فیلیپینی گواهی حلال دارند که در زمینه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، هتل‌ها و رستوران‌ها فعالیت دارند.

براساس آمارهای شرکت گلوبا تراول (Global Travel) پیش‌بینی می‌شود که امسال ارزش بازار جهانی مسافرت مسلمانان به 220 میلیارد دلار و تا سال 2026 به 300 میلیارد دلار برسد. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط