صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

کانون خبرنگاران نبأ ــ دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، از وخامت حال او در زندان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از شبکه خبری العالم، دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی دیروز جمعه، 20 دی ماه، در چندین توئیت اعلام کرد: براساس اطلاعات افرادی که روز پنجشنبه، 9 ژانویه 2020 با وی ملاقات کرده‌اند، اوضاع جسمی او وخیم است.

در بیانیه این دفتر آمده است: مسئولان زندان مانع رسیدگی پزشکان به شیخ زکزاکی و مداوای وی می‌شوند. لذا دقیقاً نمی‌دانیم ایشان در چه وضعیتی هستند و تا چه اندازه حالشان وخیم است.

این دفتر افزود: بر اساس بیانیه عایشه دیککو، دادستان کل نیجریه اعلام کرده که تعیین سرنوشت شیخ زکزاکی بر عهده دادگاه است نه دولت محلی. لذا تردیدی نیست که این ظالمان نیت‌های وحشتناکی برای شیخ دارند. همچنین، مقامات نیجریه درصدد گرفتن حکم اعدام برای شیخ زکزاکی هستند.

یادآور می‌شود، نظامیان نیجریه در سال 2015 با حمله به حسینیه «بقیة الله(عج)» در شهر زاریا و منزل شیخ زکزاکی در ایالت کادونا واقع در شمال نیجریه وی را به همراه همسر و یکی از فرزندانش دستگیر کردند. در این حمله صدها مسلمان شیعه به شهادت رسیدند؛ برخی رسانه‌ها آمار شهدا را 2000 نفر اعلام کردند. در این حمله شیخ زکزاکی به شدت مجروح شد و 3 تن از فرزندانش به شهادت رسیدند. سه تن دیگر از فرزندان وی پیش از این اتفاق در حمله پلیس به تظاهرات روز قدس به شهادت رسیده بودند.

انتهای پیام