صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۲۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که در حمله اخیر موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق 11 نظامی آمریکایی به خاطر ضربه مغزی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا «CENTCOM» در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمله 8 ژانویه ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار، 11 نظامی به دلیل علائم آسیب مغزی ناشی از انفجار، تحت مداوا قرار گرفته و ارزیابی وضعیت آن‌ها ادامه دارد.
 
وی در ادامه افزود: 8 نیروی نظامی در راستای اقدامات احتیاطی از عین الاسد به مرکز درمانی لاندستول آلمان منتقل شده و 3 نظامی دیگر نیز به «کمپ عریفجان» در کویت فرستاده شدند تا تحت معاینه بیشتر قرار گیرند.
 
در همین راستا، جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نیز در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: ما امروز این آمار را تصحیح کردیم. دفتر وزیر دفاع امروز از آمار زخمی‌ها مطلع شد و دستور داد فورا بیانیه‌ای صادر شود. نظامیان زخمی هفته جاری برای مداوا به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و «لندستول» آلمان اعزام شدند تا برای درمان آسیب مغزی و انجام معاینات بیشتر تحت مداوا قرار بگیرند.
 
این درحالی است که مقامات آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که هیچ نظامی آمریکایی در این حمله کشته یا مجروح نشده است.
 
انتهای پیام