صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

گروه بین‌الملل ــ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در پیامی به سران کشورهای عربی و اسلامی نسبت به هرگونه همراهی این کشورها با معامله آمریکایی ـ صهیونیستی قرن هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «شهاب» فلسطین؛ اسماعیل هنیه در این پیام که خطاب به سران کشورهای عربی و اسلامی، احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب، یوسف بن‌احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا صادر شد، بر ضرورت تلاش فوری برای مخالفت فوری و قاطعانه با معامله قرن تأکید کرد.

وی همچنین اتخاذ موضعی قاطع علیه جانبداری آشکار ایالت متحده آمریکا از طرح‌های اشغالگران صهیونیسم در یهودی‌سازی فلسطین و شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را خواستار شد.

اسماعیل هنیه ضمن هشدار نسبت به هرگونه سهل‌انگاری در برابر معامله شوم قرن یا مشارکت در اجرا یا قبول آن، همراهی با این طرح صهیونیستی را لکه ننگی دانست که هرگز پاک نخواهد شد.

وی تأکید کرد: همراهی با معامله قرن اشتباه تاریخی بزرگی است که ملت فلسطین که بیش از 70 سال است با اشغال مجرمانه روبه رو است، هرگز آن را نخواهد بخشید.

یادآور می‌شود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه، هشتم بهمن‌ طی نشستی با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید از طرح به اصطلاح صلح خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

این طرح قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت نمی‌شناسد و حقی برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود قائل نیست. تمامی گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با معامله قرن اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط