صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
گزارش ایکنا از مراسم چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب /

همزمان با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که مقارن با اربعین شهادت سپهبد سلیمانی شده، راهپیمایی باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن از ساعت 9 به طور رسمی در تهران و ۵۲۰۰ نقطه کشور آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ راهپیمایی باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن از ساعت ۹ صبح به طور رسمی همزمان در تهران و ۵۲۰۰ نقطه در سراسر کشور آغاز شد. گزارش‌های حاکیست خیابان‌های منتهی به میدان آزادی از ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم، مملو از جمعیت شده و با وجود برودت هوا و بارش‌های شب گذشته، باز هم مردم به سمت میعادگاه چهار دهه گذشته در حال حرکت هستند.

مراسم در میدان آزادی ساعت 10 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و اجرای سرود «خمینی ای امام» توسط گروه رزم‌نوازان ارتش آغاز و سپس سرود «ای ایران ای مرز پرگهر» توسط گروه دانش‌آموزی «همسرایان فجر» اجرا شد و قرار است حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی؛ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تا دقایقی دیگر در جمع راهپیمایان سخنرانی کند.

در این مراسم میثم مطیعی؛ مداح اهل بیت(ع) به قرائت اشعاری در وصف شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداخت.  

در مسیر راهپیمایی دادگاه نمادین جنایتکاران جنگی برگزار شد و تعدادی از تظاهرکنندگان نیز تابوت‌های نمادین نظامیان تروریست امریکایی را همراه خود به مراسم راهپیمایی آورده‌اند. در قسمتی دیگر از مسیر راهپیمایی بنری تحت عنوان «دلنوشته‌ای به حاج قاسم» نصب شده که راهپیمایان حرف‌های خود را بر روی آن خطاب به سردار دل‌ها می‌نویسند. در بخش دیگری از مسیر راهپیمایی نیز عده‌ای از راهپیمایان اقدام به اعدام نمادین آدمک‌های ترامپ و نتانیاهو کردند.

رئیس‎جمهور به خیل مردم پیوست

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، به جمع باشکوه راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن پیوست و در راهیپمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد و در گفت‌وگو با خبرنگاران، تصریح کرد: برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی 22 بهمن نیست و اجتماع مردم ایران در سراسر کشور، پرشورتر از هر سال دیگر، نشانگر آن است که مردم برای آزادی و استقلال خود اهمیت زیادی قایل هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امسال بخاطر آنکه آمریکا با اعمال فشار اقتصادی، شهادت سردار بزرگ کشورمان و پایمال کردن حقوق فلسطینی‌ها بزرگ‌ترین جنایت را علیه ملت ایران مرتکب شده است، حضور باشکوه مردم پاسخ قوی در برابر آن محسوب می‌شود.


  • عکس‎های بیشتر:

عکس‎های راهپیمایی 22 بهمن در تهران


همچنین امروز بیش از ۲۰ هزار غرفه فرهنگی، هنری و مشاوره‌ای در گستره کشوری در مسیر راهپیمایی که به صورت خودجوش و مردمی است برپا شده که در مسیرهای اصلی تهران نیز تعداد این غرفه‌ها بیش از ۱۵۰۰ است.

حضور ظریف در راهپیمایی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خاجه کشورمان، نیز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، با اشاره به اشتباه 41 ساله دشمنان در مورد انقلاب ایران و تداوم این اشتباه گفت: این اشتباهات و تدوام آن باعث شده مردم ما نیز در مقابل دشمنان ایستادگی کنند. 

ظریف با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم از این مردم داریم، گفت: این مردم مهم‌ترین مبنای قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند. هرکس به مردم تکیه کند و هرکس امید و اعتمادش بعد از خدا به مردم ایران باشد، می‌تواند موفق باشد. موفقیت ما در تکیه به مردم است. حضرت امام(ره) فرمودند که مردم ولی نعمت ما هستند و این نشان می‌دهد که ما بدون مردم هیچ هستیم و با مردم در برابر همه می‌توانیم مقاومت کنیم.

وی افزود: کشورهای دنیا 41 سال است که اشتباه کرده‌اند، نفهمیدند و مردم ایران را نشناخته‌اند.41 سال است که منتظرند با فشارهای‌شان این مردم از انقلاب خود کنار بکشند.

ظریف با بیان اینکه دشمنان دل خود را به بحث‌های خانوادگی ما خوش کرده‌اند، گفت: آنها دل خود را به هر جار و جنجالی که بین برادران و خواهران در خانه اتفاق می‌افتد خوش کرده‌اند برای این‌که این آرزوی 41 ساله خود را ادامه دهند.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: مردم ما در مراسم بزرگداشت شهید قهرمان‌مان، سپهبد سلیمانی، نشان دادند که با شخصی عهد بستند و برای فردی به خیابان آمدند که آمریکا آن را دشمن خود می‌دانست لذا آمریکایی‌ها باید از این مسئله درس بگیرد.مراسم تشییع سردا سلیمانی یک رفراندوم عمومی بود و مردم به آمریکا اعلام کردند کسی که تروریست است آمریکاست.

همچنین در غرفه سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بخشی از دستاوردهای صنعت دفاعی کشور از جمله بمب‌های هوشمند قائم، بمب‌های هدایت‌شونده یاسین و بالابان و راکت‌های فجر به نمایش در آمد. 

برخی راهپیمایان نیز با حمل پرچم متحد کشورهای محور مقاومت پیوند و اتحاد این محور را در مقابل دشمنان در چهلم شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را به نمایش گذاشتند. در قسمتی از مسیر راهپیمایی نیز تعدادی از جوانان تصویر چهره سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس، را به صورت خود زده‌اند.

مسئولان در کنار مردم

شخصیت‌های لشکری و کشوری از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان، بیژن زنگنه؛ وزیر نفت، محمدرضا عارف؛ نماینده مردم تهران در مجلس، سردار فدوی؛ جانشین فرمانده کل سپاه، علی ربیعی؛ سخنگوی دولت، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‎اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی خامنه‌ای؛ فرزند رهبر معظم انقلاب، قاآنی؛ فرمانده سپاه قدس، حاجی‎میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام سید محمودی علوی؛ وزیر اطلاعات، پرویز فتاح؛ رئیس بنیاد مستضعفین، عباسعلی کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان، رحمانی فضلی؛ وزیر کشور، سردار سرلشکر حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه، حسین‌علی امیری؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی مطهری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سردار اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی، حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران، حجت‍‎الاسلام والمسلمین طائب؛ رئیس سازمان اطلاعات سپاه، غلامعلی حداد عادل؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسنی بندپی؛ استاندار تهران، دریادار علی فدوی؛ جانشین فرمانده کل سپاه، غلامی؛ وزیر علوم، آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات، سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان و ... نیز همپای مردم در این راهپیمایی باشکوه حضور یافتند.

راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت است؛ از یک سو امسال مردم سوگوار چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام؛ سپهبد سلیمانی هستند و بار دیگر پس از تشییع باشکوه شهدای مقاومت، به صحنه آمده‎اند تا ضمن ادای دین به آن شهید بزرگوار و همراهانش، بر ادامه راه آن‌ها تأکید کرده و مجدد پیام «انتقام سخت» را به دشمنان و عوامل و اذناب این اقدام تروریستی برسانند. امروز علاوه بر تصاویری  که در طول مسیر راهپیمایی از شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش نصب شده، مردم وفادار پایتخت ایران اسلامی نیز در شعارها و پلاکاردهایی که به همراه دارند، یاد و نام این شهیدان را گرامی داشته‌اند.

خانواده شهید سپهبد سلیمانی نیز در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران، حضور یافته و شاهد ابراز ارادت و ادای دین مردم وفادار به پدر قهرمان خود هستند.

از سوی دیگر این اولین راهپیمایی ۲۲ بهمن در طلیعه گام دوم انقلاب است که حساسیت حضور در این جشن ملی را مضاعف ساخته و حضور باشکوه مردم این پیام را به دوست و دشمن می‌رساند که مردم در چله دوم انقلاب به مانند چله اول همچنان به آرمان‌ها، ارزش‌ها و اصول انقلاب وفادار بوده و اگر گله و اعتراضی هم دارند به دلیل بی‌توجهی‌ها یا انحراف برخی مسئولان از همان اصول و آرمان‌هاست. لذا همه این مؤلفه‌ها بیانگر آن است که راهپیمایی امسال باشکوه‌‌تر از سال‌های پیش برگزار شود.

حضور بیش از 3100 عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی

این مراسم در تهران توسط بیش از ۲۸۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و ۳۰۰ خارجی و در کل کشور از سوی حدود ۶۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار در حال پوشش است.

بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آ‌موز در قالب گروه‌های سرود ۱۳۵۷ نفری به یاد سال پیروزی انقلاب به اجرای سرود پرداختند و همچنین گلباران راهپیمایان در سراسر کشور توسط بالگردهای نیروهای مسلح و هلال احمر انجام شد.

شب گذشته نیز به یاد طنین ملکوتی الله اکبر در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، ملت ایران از ساعت ۲۱ در سراسر کشور فریاد«الله اکبر» را در مساجد، میادین، خیابان‌ها و پشت بام‌ها سردادند و همزمان مراسم نورافشانی نیز توسط نیروهای مسلح انجام گرفت.

یادآور می‌شود مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران به شرح ذیل است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۵: مسجد الجواد، میدان هفت تیر، خیابان آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۷: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۸: مسجد حضرت حجت‌ابن‌الحسن(ع)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۹: مسجد جامع امام سجا(ع)د، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۰: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۱: مسجد جامع رسول‌اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان جمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

انتهای پیام