صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

مدیر مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ـ هنری ایران، کتاب را شریف‌ترین عنصر فرهنگی دانست و گفت: کتاب عامل ارتقای فرهنگ جامعه است و می‌تواند محور توسعه قرار گیرد، همچنین نمایشگاه‌های کتاب استانی مطالبه جدی استان‌هاست و تلاش ما پاسخ‌گویی به این مطالبات است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، قادر آشنا، مدیر مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ـ هنری ایران شب گذشته، 3 اسفندماه در آیین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب زاهدان گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی مطالبه جدی استان‌هاست و تلاش ما پاسخ‌گویی به این مطالبات است.

وی ادامه داد: کتاب به‌عنوان شریف‌ترین عنصر فرهنگی، در حقیقت عامل ارتقای فرهنگ جامعه بوده و از سوی دیگر می‌تواند محور توسعه قرار گیرد؛ آگاهی نخستین گام توسعه بوده و کتاب مهم‌ترین ابزار برای تحقق این آگاهی است.

مدیر مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ـ هنری ایران با اشاره به اینکه ارتقای آگاهی و بینش جامعه از بمباران فرهنگی دشمن جلوگیری می‌کند، بیان کرد: اگر نتوانیم جامعه‌ای آگاه و دانا داشته باشیم، چنین جامعه‌ای از مسیر رشد و توسعه و بالندگی دور خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و فرهنگی، کتاب همچنان خریدار و خواهان دارد و تمام تلاش ما باید این باشد که این عنصر فرهنگی را در دسترس دوست‌داران آن قرار دهیم.

وی برپایی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی هر استان دانست و افزود: برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی با حضور ناشران از حوزه‌های مختلف و کتاب‌فروشان از جمله عواملی است که می‌تواند فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را رونق داده و منجر به دانایی شود.

آشنا اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب سبب می‌شود تا مردم به کتاب‌خوانی تشویق شوند، کتاب به‌صورت آسان و سریع در اختیار مردم قرار گیرد، نیاز فرهنگی جامعه تأمین شده و تازه‌های نشر در دسترس مردم قرار گیرد.

مدیر مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ـ هنری ایران گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه، نخست باید نیاز و سلیقه مخاطب را بشناسیم؛ هر ساله حدود ۱۰۰ هزار عنوان کتاب چاپ می‌کنیم که حدود ۷۰ درصد آن‌ها تألیف و تازه‌های چاپ هستند، اما وقتی محتوای آن‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم نمی‌توانند مخاطب را اقناع کنند.

انتهای پیام