صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

مسئول فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرهای کشور و تعطیلی دانشگاه‌های کشور گفت: با توجه به وضع موجود برگزاری مسابقات قرآن دوره 25 دانشکاههای علوم پزشکی در کشور متاثر از این تغییرات بوده و ثبت نام و برگزاری مسابقات قرآن این دوره به تعویق خواهد افتاد.

مهدی سلمانیان، مسئول فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا در برخی از شهرهای ایران اسلامی و تعطیلی دانشگاه‌ها برگزاری و ثبت‌نام مسابقات قرآن به تعویق افتاده، اظهار کرد: بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال جاری با رویکرد بزرگداشت شهید سردار سلیمانی از کنار مزار این شهید والا مقام در کرمان آغاز و از پوستر آن رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه خطر مرگ در کرونا کمتر از آنفولانزا است اما سرعت آن در انتقال به دیگران زیادتر است، افزود: به دلیل شیوع این بیماری در هفته جاری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل شدند و عملا ثبت‌نام و برگزاری مسابقات قرآن را که از بهمن‌ماه آغاز شده، تحت‌تاثیر قرار داده است.

سلمانیان با تاکید بر اینکه اختتامیه مسابقات قرآن این دوره در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا احتمال زیاد زمان برگزاری مسابقات قرآن نیز تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در اختتامیه مسابقات قرآن دوره قبل در مرحله کشوری 9 نفر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بخش‌های مختلفی نظیر ترتیل و حفظ موضوعی قرآن و نمایشنامه‌نویسی صاحب مقام شدند، در دوره 24 این مسابقات قرآن که اختتامیه آن در همدان برگزار شد، 2526 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه در بخش‌های مختلف مسابقه ثبت‌نام کرده بودند و 63 نفر از این دانشگاه به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن راه یافتند.

مسئول فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی با همکاری بسیج دانشجویی افزود: در سال جاری تاکنون چندین اردوی جهادی در بخش محروم شهر روداب و حاشیه شهر سبزوار از جمله منطقه صالح‌آباد و ساجد حاشیه شهری برگزار شد.

انتهای پیام