صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اتهامات غربی و بین‌المللی مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی و فاجعه بشردوستانه و آوارگی میلیون‌ها نفر در ادلب سوریه را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، «ایگور کوناشینکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، امروز، 14 اسفند، در بیانیه‌ای گفت: کشورهای غربی و سازمان ملل به تخلفات سنگین درباره «تفاهم‌نامه سوچى سال ۲۰۱۸ میلادی» در ادلب که از سوی ترکیه و گروه‌های تروریستی حاضر در آنجا انجام گرفت اهمیتی نداند. گروه‌های تروریستی اعم از «ستاد آزادسازی شام»، «حزب اسلامی ترکستان»، و «حراس الدین» در مناطق مختلف سوریه و «پایگاه حمیمیم» روسیه بمباران‌ کردند و حملات خود را افزایش دادند. ترکیه به جای بیرون راندن تروریست‌ها و جدا کردن آنها از مخالفان میانه‌رو، مقرهای بازرسی و دیده‌بانی خود را با آنها ادغام کرد.

در این بیانیه تصریح شد: نگرانی‌های ساختگی غرب در مورد وخیم‌تر شدن اوضاع بشردوستانه در ادلب زمانى آغاز شد كه ارتش سوریه مجبور شده بود طبق قوانين، عملیاتی نظامی را در پاسخ به حمله جدید تروریست‌ها انجام دهد. ارتش سوریه توانست طبق توافق‌نامه سوچی مبنی بر حذف سازمان‌های تروریستی در خارج از منطقه عاری از سلاح سنگین در عمق بین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر عمل کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعاهای کشورهای غربی درباره نگرانی‌هایشان بر سر وضعیت انسانی در استان ادلب سوریه را که اخیراً شاهد افزایش تنش‌ها بوده است «ریاکاری کامل» توصیف و اعلام کرد: ارتش روسیه در حال تأمین تمام کمک‌های ضروری به سوری‌هاست.

کوناشنکوف در این بیانیه تأکید کرد: در بحبوحه ریاکاری کامل و نگرانی‌های ساختگی غرب بر سر شرایط انسانی در منطقه کاهش تنش ادلب، تنها مرکز روسی برای آشتی طرفین مخالف و دولت مشروع سوریه تمام کمک‌های لازم به ساکنان محلی را روزانه به مناطق آزاد شده ارسال می‌کنند.

یادآور می‌شود، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز گذشته، ۱۳ اسفند(سوم مارس) نیز گزارش‌های سازمان ملل را «ادعا» خواند و ضمن رد آن‌ها گفت: مشخص است که یک کمیسیون نمی‌تواند اطلاعات موثقی درباره رخدادهایی داشته باشد که اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام