صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۴۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

رئیس سازمان بهداشت جهانی به صورت رسمی تبدیل بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا را بیماری فراگیر جهانی (pandemic) اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهداشت جهانی، «تدروس آدانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی در نشست خبری اعلام کرد که در دو هفته گذشته، تعداد موارد شیوع کرونا به سرعت گسترش یافته و به بیش از ۱۱۸ هزار نفر رسیده و همچنین ۱۱۴ کشور را درگیر کرده است. همچنین چهار هزار و 291 نفر تاکنون بر اثر این بیماری در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این اعلام کرده بود که شیوع کرونا هنوز به مرحله شیوع جهانی نرسیده و این برای نخستین بار است که این سازمان، شیوع کرونا را به عنوان بیماری فراگیر جهانی دسته‌بندی و اعلام می‌کند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در عین حال نگرانی خود را از وضعیت پیش آمده اعلام کرده و نسبت به شیوع گسترده‌تر و تشدید این شرایط ابراز نگرانی عمیق کرد.

آدانوم در عین حال از همه کشورها خواسته است تا اقدامات تهاجمی و اضطراری خود علیه شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا را بکار گیرند.

در این نشست، آدانوم همچنین اعلام کرد که ۹۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا فقط از چهار کشور هستند که در این میان چین و کره جنوبی بیشترین تعداد مبتلایان را داشته‌اند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی همچنین در ادامه گفت که چند کشور در جریان شیوع کرونا نشان داده‌اند که این ویروس می‌تواند سرکوب و کنترل شود.
انتهای پیام