صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

مردم با استفاده از آموزه‌های سواد رسانه‌ای و سواد اطلاعاتی، همه اطلاعات دریافتی از رسانه‌ها را در وهله نخست باور نکنند. ضمن شناسایی منابع اطلاعاتی قابل اعتماد، رویکرد مؤثرتری را برای تعامل با اطلاعات مرتبط با این بیماری خطرناک برگزینند.

به گزارش ایکنا؛ محمد زره‌ساز، عضو شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با انتشار یادداشتی به ارائه چند پیشنهاد برای مردم و رسانه‌ها در شرایط کرونایی پرداخت که به شرح زیر است.

«مردم با استفاده از آموزه‌های سواد رسانه‌ای و سواد اطلاعاتی، همه اطلاعات دریافتی از رسانه‌ها را در وهله نخست باور نکنند. ضمن شناسایی منابع اطلاعاتی قابل اعتماد، رویکرد مؤثرتری را برای تعامل با اطلاعات مرتبط با این بیماری خطرناک برگزینند.
 
سیاست رسانه‌ها بر مبنای افزایش اعتماد و ارتقاء قدرت تحلیل مردم باشد. در این راستا نیاز است که رسانه با مردم صادق باشد و اطلاعات دقیق، مستند و قابل دفاعی را ارائه کند. رسانه‌ها شفافیت، صداقت، دانش‌افزایی و امیدبخشی را فراموش نکنند.
 
متن کامل را در بخش ویژه «کرونا و سواد رسانه‌ای» در سایت سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به نشانی milconf.ir بخوانید.
انتهای پیام