صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۶۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار دخالت جامعه بین‌الملل برای توقف اجرای طرح حزب «لیکود» به کنست برای الحاق دره اردن، «بحر المیت» و اعدام فلسطینی‌های بازداشت شده به اتهام انجام عملیات ضد اسرائیلی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الشرق  قطر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد «میکی زوهار» رئیس فراکسیون حزب لیکود  به کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) برای الحاق دره اردن، «بحر المیت» و اعدام فلسطینی‌های بازداشت شده به اتهام انجام عملیات ضد اسرائیلی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: علیرغم آنکه زمان ارائه این طرح خصمانه، به دور از نزاع‌های حزبی داخلی نیست اما این اقدام، اجرایی کردن مستقیم وعده‌های نتانیاهو و دیگر مسئولان اسرائیلی به شمار می‌رود.

وزارت خارجه فلسطین همچنین با تأکید بر خطرناک بودن نتایج این دو پیشنهاد و پیامدهای آن بر فرصت‌های تحقق صلح بر اساس راهکاری دو دولتی، آن را مرگ نهایی روند صلح توصیف کرد.

حزب راست گرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانون «الحاق شهرک‌ها در کرانه باختری» و «تعیین مجازات اعدام» برای اسرای فلسطینی را به کنست ارائه داد.

روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره تصریح کرد: هدف حزب لیکود از این اقدام در اتنگنا قرار دادن حزب «آبی-سفید» به ریاست بنی‌گانتس و حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن در آستانه حرف و حدیث‌ها در خصوص امکان تشکیل دولت با حمایت لیست مشترک عربی است.

 

انتهای پیام