صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷

منابع هندی و پاکستانی خبر دادند تبادل آتش بین نیروهای هند و پاکستان، سه کشته و چند زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، سربازان هند و پاکستان در منطقه مرزی موسوم به خط کنترل که منطقه مورد مناقشه کشمیر را تقسیم می‌کند، به تبادل خمپاره و آتش توپخانه‌ اقدام کردند. تبادل پراکنده آتش از روز شنبه آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت.
 
هر دو کشور مدعی حاکمیت کامل بر این منطقه هستند و اغلب یکدیگر را متهم می‌کنند که با شلیک به سمت خط کنترل، پیمان آتش‌بس 2003 را نقض کرده‌اند.
 
ویجی کومار، رئیس پلیس کشمیر به رویترز گفت که نیروهای پاکستانی، غیرنظامیان ساکن در نزدیکی خط کنترل را هدف قرار دادند و سه غیر نظامی را کشته و پنج نفر را زخمی کردند.
 
پاکستان نیز سربازان هندی را به دلیل نقض آتش‌بس و هدف قرار دادن غیرنظامیان در کشمیر مقصر می‌داند. سرلشکر بابر افتخار از روابط عمومی ارتش پاکستان گفت: دو غیرنظامی پاکستانی به علت گلوله‌باران سربازان هندی زخمی شدند.
 
تنش بین دو کشور هنگامی که دهلی نو در سال 2019 خودمختاری منطقه کشمیر را لغو کرد و آن را به منطقه‌ای فدرال که از سوی هند اداره می‌شد، تبدیل کرد، بار دیگر بالا گرفت. تا آن زمان، این منطقه به جز سه حوزه دفاعی، ارتباطات و امور خارجه از استقلال کامل برخوردار بود.
انتهای پیام