صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
اتحادیه علمای مسلمان:

  اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه‌ای از کشورهای مسلمان خواست تا درگیری‌ها را با فرارسیدن ماه مبارک رمضان متوقف سازند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «عربی ۲۱»، اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه‌ای که در سایت رسمی این اتحادیه منتشر شد، از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در میان زندانیان، تمام آنها را آزاد کنند.
این اتحادیه همچنین از کشورهای اسلامی خواستار توقف درگیری‌ها، تزکیه نفس، برطرف کردن اختلافات، رفع محاصره‌ها و آزادی زندانیان عقیدتی از جمله علما و مبلغان به‌خصوص در آستانه ماه مبارک رمضان شد.
این اتحادیه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از تمام مسلمانان جهان خواست تا برای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان به‎ویژه در شرایط شیوع کرونا، آمادگی جسمی و روحی لازم را داشته باشند.
در این بیانیه آمده است: سخنان زیادی در این باره که روزه ماه رمضان موجب کاهش توان جسمی به‌خصوص در شرایط شیوع کرونا می‌شود، مطرح شده است و کرونا را عذری برای روزه نگرفتن دانسته‌اند.
این بیانیه می‌افزاید: روزه یکی از بزرگترین ارکان اسلام است و بر اساس آیات و روایات وارده، فریضه‌ای فردی است مگر اینکه فرد به دلیل بیماری، سفر، پیری، بارداری و امثال آن، نتواند روزه بگیرد.
این اتحادیه تأکید کرد: بیماری کرونا عذر شرعی برای روزه نگرفتن نیست مگر برای کسی که به این بیماری مبتلا باشد. زیرا پژوهش‌های علمی و پزشکی ثابت کرده است که روزه نه تنها قدرت دفاعی بدن را کم نمی‌کند، بلکه باعث تجدید سلول‌ها شده و به بدن فایده می‌رساند.
انتهای پیام