صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۶۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران جهت ورود به سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام فاضل حسامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی امروز، ۱۶ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه‌های علمیه خواهران را مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود شرایط موجود در جامعه امکان تبلیغات چهره به چهره برای جذب طلبه در سطح اجتماع وجود ندارد و برای انجام این عمل باید از طرق دیگر همچون فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رسانه وارد شد.‌

وی با اشاره به اینکه معرفی حوزه‌های علمیه برای جذب طلبه ضروری است، تصریح کرد: گسترش سبک زندگی براساس تعالیم و آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) از سوی حوزه‌های علمیه خواهران، تلاش دشمنان را برای تضعیف بنیان خانواده ناکام می‌کند. بی‌تردید توسعه مراکز حوزوی و مراکز علمی و معنوی ضامن جریان‌های فرهنگی در جامعه است.

وی ادامه داد: اهداف والایی پس از فراغت از آموزش حوزوی همچون مقابله با گسترش فرهنگ غرب و بی بند و باری، گسترش سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه و هدایت جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان در مسیر تقوا و معنویت پیش روی این قشر از جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در ادامه سخنان خود به آغاز زمان ثبت‌نام ورودی‌های جدید جدید حوزه علمیه خواهران برای سال تحصیلی 1399 – 1400 اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد. علاقمندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.whc.ir مراجعه کنند ‌

حجت‌الاسلام حسامی بابیان اینکه داوطلبان تحصیل در حوزه‌های علمیه که به سایت دسترسی ندارند می‌توانند به مراکز حوزوی شهرستان خود مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران این استان در سه سطح ۲، سه و چهار آمادگی پذیرش طلبه خواهر را دارند.

وی تعداد طلاب خواهر در استان را ۱۸۰۰ نفر در تمام پایه‌های تحصیلی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲هزار طلبه از حوزه‌های علمیه خواهر سراسر استان فارغ تحصیل شدند. امسال باتوجه به تبلیغات گسترده از طریق صدا و سیما، فضای مجازی و نصب پوستر و بیلبورد در سطح شهر امید است تعداد ثبت‌نام شوندگان با رشد قابل قبولی نسبت به مشابه سال قبل رو به رو باشد که پس از اتمام زمان ثبت‌نام اعلام می‌شود.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در خصوص فعالیت‌های مجمع خیران این مراکز نیز گفت: توزیع ۳۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال، توزیع بسته‌های دارویی بین بیماران سرطانی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال، توزیع ۸۰ بسته حمایتی بین طلاب خواهر در ایام نوروز به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال، کمک به کارگاه‌های تولید ماسک به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال مهمترین اقدامات این مجمع در ۲ ماه گذشته است.

انتهای پیام