صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۷۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای بیش از 60 عنوان برنامه و فعالیت قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عصر روزگذشته 17 اردیبهشت در گفت و گو مجازی با خبرنگاران از اجرای بیش از 60 عنوان برنامه و فعالیت قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در شهرستانهای این استان خبر داد و گفت: از این تعداد شش برنامه در شهرستان آرادان،21 برنامه در شهرستان شاهرود، 12 برنامه در شهرستان دامغان، هفت برنامه در شهرستان میامی و در شهرستانهای گرمسار و مهدیشهر نیز به ترتیب سه و دو برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی، برپایی آموزش‌های قرآنی مجازی، از برنامه‌های شهرستان آرادان برشمرد و 21 فعالیت قرآنی در  شاهرود که جلسات قرآنی، برگزاری محافل قرآنی، مسابقه قرآنی، تجلیل از مربیان قرآنی، برگزاری مجالس تفسیر قرآن، اهدای کتاب و تجلیل از مربیان و حافظان قرآنی را شامل می‌شود.

نورمحمدی در خصوص برنامه های پشنهادی ماه مبارک رمضان در شهرستان سرخه متذکر شد: اهداء هدیه آسمانی به خانه‌های نور، تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری کلاسهای قرآنی، برگزاری مسابقات فرهنگی قرآنی و نیز حفظ ، قرائت، ترتیل در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های این شهرستان است.

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اجرای برنامه تجلی نسیم رحمت (خانه‌های نورانی) شامل برنامه‌های آیه‌های زندگی، ترنم وحی، نغمه‌های آسمانی و شکوفه‌های امید به همراه تجلیل از فعالان قرآنی فضای مجازی و نمایشگاه در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

به گفته وی؛ در شهرستان گرمسار نیز سه برنامه روایت قصص قرآنی ، مسابقه نقاشی با موضوعات قرآنی و خط تحریری آیات قرآنی در فضای مجازی، در حال اجراست.

وی به برنامه های پشنهادی ماه مبارک رمضان در شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: توزیع کتابهای ادعیه «بسوی ضیافت الهی» بین خانواده‌های شهر میامی، طرح قرائت قرآن از طریق فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در صورت اعلام وضعیت سفید، برگزاری مسابقات قرآن و حدیث از طریق فضای مجازی، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در صورت اعلام، مسابقه کتابت «بسم الله» با خط نستعلیق از طریق فضای مجازی و برگزاری محفل انس با قرآن کریم از برنامه‌های این شهرستان است.

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید محتوای 30 شب 30 داستان قرآنی کوتاه، برگزاری لیالی قدر به صورت لایو و فضای مجازی، مقتل خوانی شهادت حضرت علی (ع)، آموزش تولید محتوا در خصوص صحیح‌خوانی نماز و آموزش تولید محتوا در خصوص صوت و لحن را از برنامه‌های پیشنهادی ماه مبارک رمضان در شهرستان دامغان  برشمرد.

انتهای پیام