صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

سازمان عفو بین‌الملل با واکنش درباره توهین به قرآن کریم در تونس درخواستی تأمل‌برانگیز را در این باره مطرح کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «القدس العربی»، این سازمان به بهانه آزادی بیان از مقامات تونسی خواست که پیگرد قانونی وبلاگ‌نویس توهین‌کننده به قرآن کریم در شبکه‌های اجتماعی را متوقف کنند؛ در حالی که توهین به مقدسات همه ادیان از جمله اسلام در کشورهای مختلف عموماً جرم محسوب و با عاملان آن برخورد می‌شود.
 
«آمنه الشرقی»، وبلاگ‌نویس تونسی، چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی مطلبی توهین‌آمیز را درباره قرآن کریم منتشر کرده بود. وی قرار است امروز پنجشنبه (هشتم خرداد) در دادگاه بدوی دایره جنایی تونس محاکمه شود.
 
دستگاه قضایی تونس در ابتدای ماه میلادی جاری اعلام کرد که وی باید به اتهام اهانت به مقدسات مسلمانان و عدم رعایت اخلاق پسندیده و ترغیب به خشونت محاکمه شود.
 
این زن 27 ساله تونسی در متنی تمسخرآمیز با عنوان «سوره کرونا» قرآن کریم را مورد هتک حرمت قرار داده بود که پس از آن به اداره پلیس تونس فراخوانده شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
 
وی در دفاع از خود گفت: محتوای متنی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم ارتباطی با قرآن نداشت و فکر نمی‌کردم که انتشار آن به کسی آزار برساند.
 
«آمنه القلالی»، معاون رئیس سازمان عفو بین‌الملل در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: محاکمه آمنه الشرقی نشان می‌دهد که مقامات تونسی با وجود توسعه دموکراسی در این کشور، همچنان قوانین سرکوبگرانه‌ای را در برابر آزادی بیان به کار می‌گیرند.
 
القلالی ادامه داد: قابل پذیرش نیست که شخصی فقط برای مشارکت در یک مطلب تمسخر آمیز در فیسبوک به سه سال زندان محکوم شود. این محاکمه این پیام را می‌دهد که هر شخصی که در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظری جنجالی را مطرح کند، با خطر مجازات روبرو می‌شود!
انتهای پیام