صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
از سوی جنبش فتح؛

اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح طی نشستی پیرامون پیامدهای سیاسی قطع روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، کمیته مرکزی جنبش فتح درباره وضعیت سیاسی مسئله فلسطین پس از تصمیم رژیم غاصب صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری و دستور محمود عباس برای پایان دادن به روابط تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها و آمریکا بحث و گفت‌وگو کردند.

اعضای کمیته مرکزی فتح توافق کردند که این جلسه روز یکشنبه آینده، ۱۱ خرداد به پایان برسد.

در همین راستا «حسین حمایل»، سخنگوی جنبش فتح تصریح کرد که هرگونه همکاری و تعامل با رژیم صهیونیستی خیانت است.

بیانیه حسین حمایل ساعاتی پس از آن منتشر شده است که منابع خبری رژیم صهیونیستی برگزاری یک نشست بین مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با نمایندگانی از نیروهای امنیتی اشغالگران را در روز چهارشنبه، ۷ خردادماه و یک هفته پس از اولین اعلام قطع همکاری‌های امنیتی  افشا کردند.

حمایل در مصاحبه با رادیو رسمی «صدای فلسطین» گفت که جنبش فتح به دستورات محمود عباس پایبند بوده و از مردم فلسطین خواست تا وظایف ملی و میهنی خود به ویژه در این مرحله حساس را به عهده بگیرند.

وی افزود: جنبش فتح  برای ایجاد یکپارچگی در جبهه داخلی فلسطین و تحقق وحدت ملی کشورشان برای مقابله با چالش‌های پیش رو تلاش می‌کند.

این در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردیبهشت ماه سال ۹۳ خطاب به شخصیت‌های دانشگاهی، اقتصادی و فعالان صلح وابسته به رژیم صهیونیستی هماهنگی امنیتی با اشغالگران را امری مقدس و غیرقابل مذاکره خواند.

سخنگوی جنبش در ادامه با اشاره به کسانی که در روزهای گذشته جان خود را از دست داده‌اند، نسبت به تدابیر برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج و اختلافات در روستاها و شهرهای فلسطین با هدف تضعیف اعتماد مردم به رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

حمایل تأکید کرد که فتح به عنوان اولین خط دفاع از اصول و ارزش‌های ملی و اماکن مقدس فلسطین باقی خواهد ماند.

یادآور می‌شود، به دنبال تصمیم یکجانبه رژیم منحوس صهیونیستی برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً دستور توقف فوری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

انتهای پیام