صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
امام جمعه کوهبنان مطرح کرد:

حجت‌الاسلام عباس جعفری گفت: امام خمینی(ره) در بعد معنویت و عقلانیت سرآمد روزگار بودند و همواره به عدالت و رسیدگی به محرومان توجه داشتند؛ ایشان با صلابت و اقتدار، دشمنان را مجبور به عقب‌نشینی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 9 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: امام خمینی(ره) همواره اخلاص در عمل داشتند. اهل تقوا و پرهیزگاری، عبادت، توسل به اهل بیت(ع)، توکل به خدا و... بود چراکه ایشان خود را  شاگرد مکتب اهل بیت(ع) می‌دانستند.

وی ادامه داد: در بعد معنویت و عقلانیت ایشان سرآمد روزگار بودند و به مردم اعتماد داشتند و معتقد بودند نظام سیاسی کشور باید مبتنی بر رأی مردم باشد. حضرت امام(ره) در برابر دشمنان انعطاف نداشت و همواره با صلابت، اقتدار و سرسختانه در برابر بدخواهان می‌ایستاد و دشمنان را مجبور به عقب‌نشینی می‌کرد.

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: حضرت امام(ره) آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کردند گرچه امروزه برخی افراد درصدد تحریف افکار ایشان هستند؛ اما مکتب ایشان، مکتب قرآنی است. امام راحل به جامعه روح اعتماد و خودباوری را تزریق کردند، لذا شاهد موفقیت در بسیاری از عرصه‌ها هستیم.

وی یادآور شد: حضرت امام(ره) همواره به عدالت و رسیدگی به محرومان توجه داشتند، همان‌طور که شاهدیم مقام معظم رهبری نیز دهه عدالت و پیشرفت را مطرح کردند.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه تا امروز مکتب امام(ره) انقلاب را حفظ کرده؛ لذا با موفقیت وارد چهله دوم انقلاب اسلامی شده‌ایم، ادامه داد: ایشان همواره مسئولان را از زندگی اشرافی بر حذر می‌داشتند و مکرر توصیه می‌کردند که مسئولان باید مردمی و در بین آنان باشند.

وی با اشاره به هشتم شوال مصادف با سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست گروه وهابیت، گفت: این گروه ملحد با نشانه‌های اسلامی به نفع اسرائیل با مسلمانان می‌جنگند و گرفتاری‌هایی را برای مردم به‌وجود می‌آورند چون کاملا در اختیار صهیونیست‌ها هستند، لذا مسلمانان باید متحد شوند و ممالک خود را از وجود این افراد ملحد پاک کنند.

خطیب جمعه کوهبنان با اشاره به آغاز کار مجلس یازدهم، اظهار کرد: مجلس عصاره ملت است؛ خردادماه ۵۹ اولین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور شکل گرفت که طی سالیان گذشته مجلس با فراز و فرودهایی همراه بود که لازم است نمایندگان مجلس توجه به عمران و آبادانی کشور، رسیدگی به محرومان، ایستادگی در برابر قدرت‌ها، مراقبت از وجود نفوذی‌ها در مجلس، مراقبت از تمامیت ارضی کشور، پرهیز از دنیاطلبگی، پرهیز از اختلاف و... را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام