صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۴۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سلیمانی دشتکی خبر داد:

استاندار ایلام از تشکیل قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیت در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه متشکل از ۴ کمیته محرومیت‌زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، امروز بیست‌و‌یکم خردادماه، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی برای رفع محرومیت در استان، گفت: این قرارگاه متشکل از ۴ کمیته محرومیت زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است و بصورت ماهیانه تشکیل جلسه خواهد داد.
استاندار ایلام به بالا بودن آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راهبردها برای کاهش این آسیب‌ها رفع محرومیت در این مناطق است و برای این مهم نیازمند ایجاد سرمایه گذاری هستیم.
سلیمانی‌دشتکی در ادامه از دستگاه‌های متولی خواستار پیگیری و جذب سرمایه گذاری نهادها و بنیادها و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان شد و گفت: مهمترین موضوع قرارگاه که می تواند در رفع محرومیت بیشتر تاثیرگذار باشد به جلب مشارکت بنیادها، ارگان‌ها و نهادهای قدرتمند سرمایه گذاری در استان برمی‌گردد.
وی به نشست سه جانبه استانداری با بنیاد مستضعفان کشور و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری در ارتباط با تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم استان چون هلیلان ذیل این نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: انتظار است پس از توافقات اولیه مسئولان و دستگاه‌های متولی پیگیر تفاهمات حاصله باشند و من بعد انتظار است این مهم به جد دنبال و پیگیری شود.
نماینده عالی دولت در استان عزم نظام را برای رفع محرومیت در مناطق مختلف استان جدی عنوان کرد و گفت: در این میان شهرستان تازه تاسیس هلیلان از محروم‌ترین مناطق استان و کشور است که نیازمند توجه بیشتر بوده و در این راستا مقرر گردیده کار دو پمپاژ در این منطقه یکی تا پایان سال مالی ۹۸ و دیگری تا پایان سال مالی جاری به سرانجام برسد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت زمان زیادی باقی نمانده است، گفت: خیلی فرصت نداریم و در این زمان باقیمانده باید با توان مضاعف کار کرد بطوریکه بتوانیم هم بر مشکلات پیش رو غلبه و در وضعیت تولید استان جهش ایجاد کنیم.
در این نشست همچنین، براتی، مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ضمن تشکر از توجه خوب استاندار ایلام به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، از راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استانهای کشور خبر داد و گفت: ایجاد و تاسیس این مراکز در تمامی استانهای کشور امسال در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
وی مهمترین کار این مراکز را سم‌زدایی، بازتوانی و اشتغال مصرف کنندگان مواد مخدر عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد نگهداری خواهند شد.
انتهای پیام