صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

مسلمانان تایلند اجازه یافتند با رعایت شرایط بهداشتی خاص، در مساجد نماز بخوانند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پاتایا میل، دفتر شیخ الاسلام تایلند به مسلمانانی که قادر به رعایت مراحل ایمنی و بهداشتی هستند اجازه داده است تا در نماز جماعت‌ها در مساجد شرکت کنند.

پیش از این، مسلمانان فقط در روزهای جمعه مجاز به برگزاری نماز جمعه بودند تا به پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنند. آنها به شدت اقدامات پیشگیرانه را رعایت كرده‌اند.

مساجد مختلف این کشور از دستورالعمل‌های صادر شده از سوی وزارت بهداشت عمومی، دفتر شیخ الاسلام و مقامات استانی پیروی کرده‌اند.

به مسلمانان توصیه می‌شود که در خانه وضو بگیرند، ماسک بزنند، دمای بدن آنها  قبل از ورود به مساجد کنترل شود و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. این مساجد باید ژل الکلی و پیشخوان کنترل ورود و خروج داشته باشند.
 
دفتر شیخ‌الاسلام به تمام مساجد یادآور شده است که باید اصول بهداشتی به شکل مؤثر رعایت شود. دستگاه‌های تهویه مطبوع، خاموش و وضوخانه‌ها در داخل مساجد بسته باشد و برای ایجاد تهویه بهتر باید پنجره‌ها باز شود.
 
همچنین توصیه شده مساجد 15 دقیقه قبل و بعد از هر نماز باز باشند و نمازگزاران باید از سجاده‌های مخصوص خود استفاده و از تماس با یکدیگر خودداری کنند.
انتهای پیام