صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
بدون اقامه نماز انجام می‌شود؛

تلویزیون ملی اوگاندا در نظر گرفته است که به منظور رفع خلأ برگزاری نماز جمعه در روزهای کرونایی کنونی،‌ خطبه‌ها را بدون اقامه نماز به صورت زنده پخش کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، شورای عالی مسلمانان اوگاندا به ریاست شیخ شعبان رمضان موباجه، مفتی ملی و شیخ سلیمان کاسوله ِان دیرانگو، مفتی عالی و دوم این کشور، با توجه به اهمیت سازنده، آگاهی بخش، وحدت‌آفرین و بیدارکننده خطبه‌ها در نماز جمعه تصمیم گرفته است که به منظور جبران خلأ برگزار نشدن نماز جمعه در اوضاع کرونایی، تلویزیون ملی اوگاندا و رادیو بلال هر جمعه به نوبت در محل دفاتر دو مفتی حضور داشته و خطبه‌ها را همزمان با ظهر شرعی به طور زنده پخش کنند.

بنا بر این تلویزیون ملی اوگاندا و رادیو بلال کامپالا هر جمعه به نوبت خطبه‌های ارائه شده توسط هر یک از مفتی‌ها، نائب‌ها و قائم‌مقام‌های آنها را به عنوان امام جمعه به طور زنده پخش می‌کنند. مسلمانان اوگاندا در زمان ظهر شرعی خطبه‌ها را در حالی که در خانه‌های خود هستند، از طریق دو رسانه یاد شده گوش می‌کنند.

با توجه به شیوع رو به رشد ویروس کرونا در اوگاندا و دستور موسیوینی، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر ممنوعیت برگزاری تجمعات دینی، فرهنگی، علمی و ...  بیش از پنج نفر، از جمعه، 23 اسفند سال گذشته تاکنون نماز جمعه در این کشور برگزار نشده است.

انتهای پیام