صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۷۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی خواستار تسریع در برقراری آتش‌بس دائم در لیبی و جلوگیری از افزایش قتل و تخریب در این کشور شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «استفانی ویلیامز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی، روز شنبه، 7 تیرماه، در دیدار با فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در رم، پایتخت ایتالیا، درباره آخرین وضعیت لیبی و مسائل مربوط به تأسیسات نفتی این کشور و گورهای دسته‌جمعی که اخیراً در ترهونه کشف شده است، بحث و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار خواستار برقراری فوری آتش‌بس دائم در لیبی و جلوگیری از افزایش کشتار، تخریب و آوارگی مردم این کشور شد.

دفتر رسانه‌ای فائز السراج نیز در بیانیه‌ای درباره دیدار وی با ویلیامز اعلام کرد که دو طرف بر ضرورت از سرگیری تولید نفت در لیبی تحت نظارت مؤسسه ملی نفت این کشور تأکید کردند.

السراج و ویلیامز در همین رابطه در خصوص آخرین وضعیت لیبی و تلاش‌های سازمان ملل برای بهبود این وضعیت بر اساس نتایج کنفرانس برلین و توافقنامه 2510 شورای امنیت تأکید کردند.

رسیدگی به وضعیت گورهای دسته‌جمعی کشف شده در شهر ترهونه واقع در جنوب شرقی طرابلس و همچنین کاشت مین در مناطق مسکونی تحت کنترل شبه نظامیان خلیفه حفتر در حومه پایتخت لیبی، از دیگر موارد مورد بحث دوطرف بود.

نیروهای حامی خلیفه حفتر در 17 ژانویه 2020 بندر الزویتینه واقع در شرق لیبی را به بهانه اموال حاصل از فروش نفت توسط دولت لیبی مصرف می‌شود، این بندر را تعطیل کردند. آنان همچنین به تعطیلی چندین بندر و میدان نفتی دیگر نیز اقدام کردند.

از سوی دیگر، ارتش لیبی در 20 ژانویه اعلام کرد که 190 جسد را در گورهای دسته‌جمعی در شهر ترهونه و مناطق جنوبی طرابلس، پایتخت لیبی کشف کرده است.

انتهای پیام