صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۸۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

کافه‌های کتاب و مطبوعات، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در گناباد افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمیدرضا مهدوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 15 تیرماه در آیین افتتاحیه کافه‌های کتاب و مطبوعات، اظهار کرد: کافه‌کتاب «تجلی دانش» و کافه مطبوعات «سارابانو»، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهر گناباد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این مکان فرهنگی در راستای هم‌افزایی بیشتر بین مردم و افزایش سهم مطالعه کتاب و نشریات در سبد خانوار دایر شده است، گفت: خانواده مرحوم تجلی، تجهیز کافه کتاب و محرابی از گنابادی‌های مقیم هلند، تجهیز کافه کتاب «سارا بانو» را بر عهده گرفته‌اند.

مهدوی تصریح کرد: در کنار پذیرایی در این کافه کتاب و مطبوعات، کتاب و سایر محصولات فرهنگی از جمله مطبوعات سراسری و محلی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی گناباد در حوزه رسانه، مطبوعات و تألیف کتاب، راه‌اندازی این مرکز را نقطه عطفی در راستای همگرایی بیشتر بین اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان دانست.

مهدوی بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأکید کرد و افزود: به هر اندازه‌ای که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین مردم گسترش بیشتری پیدا کند، تنگناها و مشکلات، کاهش پیدا می‌کند؛ چراکه چالش‌های فرهنگی، ریشه در کم‌دانشی جامعه دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان گناباد دارای ۲۲ مؤسسه، انجمن قرآن و عترت، انجمن فرهنگی و هنری، آموزشگاه آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، ۲۲ کانون آگهی و تبلیغات و نشریه محلی و چاپخانه، ۶ پایگاه اطلاع‌رسانی دارای مجوز و شرکت سینمایی و ۸۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان است.

یادآور می‌شود، کافه‌کتاب «تجلی دانش» و کافه مطبوعات «سارا بانو» که با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن اهل‌قلم و نشریه شریعت‌نامه گناباد در یکی از سفره‌‌خانه‌های سنتی شهرستان گناباد راه‌اندازی شده است، پذیرای فرهنگ‌دوستان این شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
zeinab
|
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خیلی جالبه که آدرس این مکان رو ننوشتید..