صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما حرکت جهادی و هماهنگی معاونت‌های چهارگانه سازمان صداوسیما در اجرای طرح 1454 به ویژه معاونت فضای مجازی را عامل افزایش مخاطبان دانست.

به گزارش ایکنا، طرح ملی - قرآنی 1454 با محوریت خانواده و آرامش به همت شبکه قرآن و معارف سیما طی فصل تابستان در حال برگزاری است. اجرای این طرح از 31 خردادماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

چهار معاونت سازمان صداوسیما یعنی معاونت‌های صدا، سیما، استان‌ها و فضای مجازی هر کدام به سهم خود در اجرای طرح همکاری دارند.

معاونت‌های صداوسیما هر کدام شبکه‌های مختلف خود را درگیر این طرح ملی و قرآنی کرده‌اند که هر یک از این شبکه‌ها نیز برنامه‌های مختلفی را اعم از زنده و تولیدی به این طرح اختصاص داده‌اند.

همچنین طرح ملی، قرآنی ۱۴۵۴ امسال علاوه بر ارائه برنامه‌های محتوایی، کارشناسی و طرح درس آیات موضوعی قرآن با حضور کارشناسان این حوزه، از برنامه‌های نمایشی برای تفهیم مفاهیم قرآنی استفاده کرده است.

یکی از نکات اجرای این طرح، بهره‌گیری از کانال‌ها و شبکه‌های مجازی است. معاونت فضای مجازی صداوسیما در راستای حمایت از طرح ۱۴۵۴ چند اقدام انجام داده است و آن ایجاد یک کانال خطی و ۲۴ ساعت در اپلیکیشن «سپهر» است. سپهر تمامی محتواهای شبکه‌های سازمان را در فضای مجازی منتشر می‌کند. برای انتشار محتوای طرح 1454 در فضای مجازی در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز Qbesharat# در نظر گرفته شده است تا مخاطبان به راحتی با طرح همراه شوند.

روز گذشته آماری در رابطه با افزایش مخاطبان و شرکت‌کنندگان در مسابقه پیامکی طرح 1454 از سوی دست‌اندرکاران شبکه قرآن و معارف سیما ارائه شد که حاکی از افزایش 54 درصدی مخاطبان و شرکت‌کنندگان در مسابقه پیامکی بود.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، در رابطه با افزایش مخاطبان طرح 1454 اظهار کرد: یکی از دلایل میزان رشد قابل توجه مخاطبان این طرح ملی و قرآنی، حرکت جهادی و هماهنگی معاونت‌های سازمان صداوسیما در اجرای طرح است.

دبیر شورای معارف سیما بیان کرد: شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اعم از سراسری و استانی نیز با تولید برنامه‌های مختلف زنده و تولیدی، همکاری و تلاش بسیار خوبی در اجرای این طرح قرآنی دارند که این امر تأثیر فراوانی در جذب مخاطبان دارد.

انتهای پیام