صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۲۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در گفت‌وگوی تلفنی با مفتی اهل سنت عراق تأکید کرد:

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به صورت تلفنی با شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی و رئیس دارالافتای اهل سنت و جماعت عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شهریاری در این گفت‌وگو  ضمن آرزوی سلامتی برای شیخ الصمیدعی، از مواضع او در قبال جمهوری اسلامی ایران و اقدامات وی در زمینه وحدت امت اسلامی  قدردانی کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: ما امروز در برهه خطرناکی قرار داریم که بیش از هر زمانی ضرورت همبستگی و وحدت بیشتر بین امت اسلام را می‌طلبد.
 
شهریاری همچنین بر ضرورت هوشیاری بیشتر در مقابل توطئه‌های اخیر آمریکایی ـ صهیونیستی تأکید و امت اسلام و همه آزادگان جهان را به وحدت بیشتر برای مقابله این توطئه ها فرا خواند.
 
شیخ مهدی الصمیدعی هم در این گفت‌<گو با اشاره به فعالیت دارالافتای اهل سنت و جماعت عراق، در زمینه وحدت بین احزاب و گروه‌های عراقی برای انجام هر اقدامی در زمینه پروژه‌های اسلامی و مقاومت، اعلام آمادگی کرد.
 
وی با اشاره به رفع بسیاری از فتنه‌های موجود در عراق از جمله فتنه‌های طائفی، فتنه داعش و ... از تعامل خوب ایران با اهل سنت دنیا و عراق و تلاش‌های این کشور در مبارزه با داعش قدردانی کردند.
انتهای پیام