صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۳۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
آبان‌ماه؛

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین مرحله پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: مرحله دوم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، به برگزاری مرحله نخست پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون با حضور 127 نفر از متسابقین برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ نفر از شرکت‌کنندگان را بانوان و ۴۰ نفر را آقایان تشکیل دادند، ابراز کرد: این آزمون که در ۳ سطح حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء برگزار شد و با توجه به شیوع کرونا، تدابیر بهداشتی برای پیشگیری از انتقال این بیماری اندیشیده شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: منتخبان مرحله نخست که در آزمون  کتبی امتیاز لازم را کسب ‌کنند، آبان ماه در مرحله دوم که آزمون شفاهی است، شرکت خواهند کرد و با کسب امتیاز لازم مدرک تخصصی به آن‌ها اعطا می‌شود که دارای اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف است.

وی در مورد اعتبار و معادل‌سازی مدرک تخصصی حافظان قرآن بیان کرد: حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم مدرک معادل دیپلم، حافظان ۲۰ جزء مدرک معادل فوق دیپلم، حافظان کل قرآن کریم مدرک معادل لیسانس را دریافت می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه امیدواریم هر سال شاهد افزایش استقبال از دوره های ارزیابی و حفظ قران کریم در بین مرم به‌ویژه قشر جوان و نوجوان باشیم، گفت: حفظ قرآن کریم مقدمه‌ای برای تدبر و تفسیر قرآن کریم است.

انتهای پیام