صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۵۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

معاون کتاب و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: پس از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، ۶۷ هزار و ۶۲۲ نسخه کتاب فروش رفتند که رقم قابل توجهی است و نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده است.

به گزارش ایکنا؛ آزاده نظربلند، معاون کتاب و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو درباره کتاب و کتابخوانی با اشاره به اجرای طرح تابستانه کتاب گفت: این طرح، در واقع چهاردهمین دوره از طرح‌های فروش کتاب است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه‌ای را به بخش خرید کتاب اختصاص می‌دهد و از طریق کتاب فروشی‌ها این یارانه به خریداران کتاب تخصیص داده می‌شود.

وی از اجرای این طرح در تمام کتاب فروشی‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: در کل کشور ۷۶۵ کتاب فروشی داریم که عضو طرح تابستانه هستند. ۱۹۶ کتاب فروشی در مراکز استان‌ها و ۱۶۹ کتاب فروشی نیز در سایر شهرستان‌های استان‌ها داریم.

معاون کتاب و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: بعد از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، تعداد ۶۷ هزار و ۶۲۲ نسخه کتاب فروش رفتند که رقم قابل توجهی است و نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده است.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی همچون طرح تابستانه کتاب باعث افزایش خرید کتاب می‌شود، بیان کرد: ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۱۵۰ هزار تومان در این طرح‌ها اعمال می‌شود و این انگیزه و مشوقی برای افراد کتابخوان است تا بتوانند کتاب‌های مورد علاقه شان در حوزه‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را تهیه کنند. 

انتهای پیام