صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۶۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

زهرا رمل‌محمره، حافظ نوجوان استان البرز و دارنده مدال نقره در جشنواره ایده و اختراعات سوئیس در سال 2019، حافظ 25 جز قرآن کریم و از قرآن‌آموزان مؤسسه جامعة‌القرآن است.

به گزارش ایکنا، زهرا رمل‌محمره، حافظ نوجوان استان البرز و دارنده مدال نقره در جشنواره ایده و اختراعات سوئیس در سال 2019 (فاطمه حسین‌خانی به همراه زهرا رمل‌محمره از مدرسه فرزانگان دو کرج به طور مشترک صاحب این مدال شدند) و دارنده رتبه پنجم رشته تفسیر قرآن در سی‌وهشتیمن دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مقطع متوسطه دوم، میهمان آنلاین گروه قرآن‌یاوران مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) در پیام‌رسان سروش بود.

او که قرآن‌آموز شعبه بانوان کرج جامعةالقرآن است از سال 86 و هنگامی که خردسال بود وارد مؤسسه می‌شود و سپس در دوره‌های حفظ آیات قرآن به روش اشاره، روخوانی و روان‌خوانی، حفظ اجزاء 29، 30 و جزء اول قرآن کریم شرکت می‌کند و از تابستان سال 95 وارد شعبه بانوان مؤسسه در استان البرز می‌شود.

محمره در حال حاضر حافظ 25 جزء قرآن کریم است و به دلیل علاقه‌مندی وارد رشته تفسیر قرآن شده است. او در مسابقات قرآن دانش‌آموزی امسال در بخش پژوهش حائز رتبه برتر شد.

او با بیان اینکه تداخلی میان برنامه حفظ قرآن و تحصیل برای یک دانش‌آموز وجود ندارد، گفت: از زمانی که حفظ قرآن را شروع کردم هم آرامشم بیشتر از گذشته شده و هم در وقتم برکت بیشتری حاصل شده است، همچنین خیلی از موفقیت‌هایم را در عرصه دانش‌آموزی از  قرآن می‌دانم.

محمره با اشاره به موفقیت‌هایش در دیگر عرصه های پژوهشی اظهار کرد: قبولی در چهارمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۹ و کسب رتبه دوم جهان و دارنده مدال نقره در جشنواره ایده و اختراعات سوئیس سال 2019 از دیگر موفقیت‌هایم است. البته تمام اینها با کمک و همراهی استادنم و توفیق الهی نصیبم شد. همچنین سه دوره نیز در کلاس‌های مدرسه رباتیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر شرکت کرده و قبول شدم و مدرک ورود به دوره بعد را کسب کردم و پس از شرکت در کلاس‌های مدرسه رباتیک دانشگاه، موفق به شرکت در مسابقات Autcup2018 در دانشگاه امیرکبیر شدم. همچنین به لطف خدا امسال در اولین دوره المپیاد کارآفرینی شرکت کردم و توانستم گواهی ورود به مرحله دوم را کسب کنم.

این حافظ نوجوان درباره رتبه‌هایی که کسب کرده است، افزود: حائز رتبه برتر در مسابقات قرآن نیروی انتظامی، دو سال در رشته حفظ 5 جزء و 20 جزء، حائز رتبه برتر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، کسب رتبه اول استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی طی چهار سال و ... از جمله مقام‌هایی است که تاکنون داشته‌ام.

محمره به هم‌سن‌وسالان خود توصیه کرد: سعی کنیم قدر لحظه لحظه زندگیمان را بدانیم چون تنها یک‌بار تکرار می‌شود و ما در برابر تک تک آن لحظه‌ها مسئول هستیم و سعی کنیم به توصیه رهبرمان که بارها تأکید کردند در درس خواندن و کسب علم به مانند شهید تهرانی‌مقدم‌ها و احمدی‌روشن‌ها باشیم، جامه عمل بپوشانیم.

یادآور می‌شود، بخش گفت‌وگو با یکی از حافظان مؤسسه یکی از عنوان برنامه‌های گروه قرآن‌یاوران جامعةالقرآن است که جمعه هر هفته به صورت آنلاین از ساعت 16 انجام می‌شود.

انتهای پیام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
عالی