صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۸۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

ده‌ها نفر از مردم تونس شنبه، اول شهریورماه، در اعتراض به توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، براساس فراخوان دو جمعیت غیردولتی «یاوران فلسطین» و «ائتلاف بانوان عرب برای یاری قدس و فلسطین»، ده‌ها نفر از مردم تونس در پایتخت این کشور به تظاهرات ضد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام کردند.
 
معترضان پرچم‌ فلسطین را که روی آنها نوشته شده بود «عادی‌سازی روابط خیانت بزرگی است» و «قدس قطب‌ امت اسلامی است» در دست داشتند و اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کردند.
 
«بشیر الخذری»، رئیس جمعیت یاوران فلسطین، گفت: این تظاهرات در راستای پویش جهانی «فلسطین قطب من است» برگزار شده و هدف از این پویش توجه به مسئله فلسطین و به ویژه اقدام اخیر امارات در توافق با اسرائیل است.
 
«خوله العبیدی»، عضو ائتلاف بانوان عرب برای یاری قدس و فلسطین، نیز اظهار کرد:‌ این پویش جهانی خواستار یاری فلسطین در سراسر نقاط جهان است و به مدت چهار هفته ادامه خواهد یافت. این پویش در هر هفته عنوان جداگانه‌ای خواهد داشت. این عناوین در چهار هفته متوالی به ترتیب عبارت‌اند از: قدس، غزه، اسرای فلسطینی و پناهندگان فلسطینی.
 
پویش جهانی «فلسطین قطب من است» در 15 آگوست جاری (25 مردادماه) به همت دو جمعیت «ائتلاف بانوان عرب برای یاری قدس و فلسطین» در تونس و جمعیت «اقدامات بشردوستانه برکت» در الجزایر راه‌اندازی شد.
انتهای پیام