صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۲۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

نشست هم‌‌افزایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شبکه قرآن و معارف سیما در راستای انعکاس رسانه‌‎ای هرچه بهتر نمایشگاه ملی دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این نشست با بیان این که شبکه قرآن از شبکه‌های اثربخش و نقاط قوت و افتخار سازمان صداوسیما است، اظهار کرد: موزه از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی برای ضبط و تولید برنامه‌های تلویزیونی برخوردار است که سعی شده است در طول سه سال گذشته این ظرفیت‌ها و امکانات را در اختیار برنامه‎‌سازان و شبکه‎های صداوسیما قرار بدهیم، به‌نحوی‌که در طول این مدت بیش از ۶۰ برنامه در این مکان تولید شده است.
وی تصریح کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدرن‎ترین موزه غرب آسیا است و موزه‌های جدیدی در حال ایجاد و اضافه شدن به این مجموعه بزرگ هستند. از نظر بازدیدکنندگان نیز، موزه رشد خوبی داشته است. درحالی که رشد بازدیدکنندگان موزه‎‌ها در سطح کشور ۱۰ درصد بوده است، ما تا پیش از شیوع بیماری کرونا به طور میانگین با رشد ۶۴ درصدی مواجه بوده‎ایم.
جعفری گفت: امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است و ما قصد داریم با برنامه‌های گسترده‌ای از جمله برگزاری نمایشگاه ملی دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت، ارزش‌های دفاع مقدس را برای نسل جوان به شکل بهتری، تبیین کنیم.
جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: ما آمادگی کامل برای همکاری با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در انعکاس رسانه‌‎ای هرچه بهتر نمایشگاه ملی دست‎آورد‌های چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت را داریم و در همین راستا برنامه‌های متنوع و متعددی در این زمینه آماده شده است که شاخص‌ترین آن برنامه «مصباح» است که هر روز به صورت زنده از محل موزه و نمایشگاه، پخش خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: ۱۱۰ کلاکت برنامه با موضوع وصیت نامه شهدا درباره قرآن با عنوان «جای خالی قرآن»، برنامه ترکیبی خوشبخت با محوریت خانواده، مستند‌های کوتاه و گزارش روزنه از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، است.
انتهای پیام