صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

روزنامه عبری «معاریو» اعلام کرد علیرغم اظهارات خوش‌بینانه رژیم صهیونیستی، عمان و سودان در برقراری روابط دیپلماتیک با این رژیم عجله‌ای ندارند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، این روزنامه به نقل از یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا (که نقش مهمی در ایجاد ارتباطات میان کشورش و رژیم صهیونیستی داشت) اظهار داشت: عمان و سودان در زمانی که مناسب ببینند در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

گفتنی است سخنرانی اخیر نماینده عمان در مجمع عمومی نیز موجب خرسندی حماس شد، زیرا وی درباره درخواست‌های عادلانه و قانونی ملت فلسطین و ایجاد دولت مسنقل فلسطینی به مرکزیت قدس اشغالی بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و ابتکار صلح کشورهای عربی سخن گفته بود.

به گفته معاریو برخی منابع عمانی نیز اعلام داشتند که هیثم بن طارق سلطان جدید در صدد تحکیم حکومت خود است و بدر البوسعیدی جایگزین یوسف بن علوی وزیر امور خارجه پیشین شده که نقش مهمی در برقراری روابط میان این رژیم و امارات ایفا کرد.

معاریو اعلام کرد: عمان هم اکنون در سیاست خارجه خود دوراندیشی می‌کند و پیش از انتخابات آمریکا هیچ اقدام دراماتیکی انجام نمی‌دهد تا با طرفی درگیر نشود.

انتهای پیام