صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
با زائران اربعین 1442/ 1

اداره عقیدتی حشدالشعبی عراق برنامه‌های فرهنگی، عقیدتی و قرآنی متنوعی را برای زائران اربعین حسینی تدارک دیده که یکی از آن‌ها تلاوت یک صفحه از قرآن است.  

به گزارش ایکنا از عراق، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حشدالشعبی که از دوازدهم صفر آغاز شده است، شامل دعوت از زائران برای تلاوت یک صفحه از قرآن کریم و اهدای ثواب آن به روح شهدا، پاسخ به سؤالات شرعی زائران، برپایی مجالس قرآنی و عزاداری با حضور زائران و سایر فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی است.
 
این برنامه‌ها با نظارت شیخ حسن الاسدی، مسئول موکب‌های حشدالشعبی و از سوی گروهی از شیوخ و اساتید متخصص در زمینه قرآن و عقاید انجام می‌شود و با استقبال ویژه زائران روبه‌رو شده است.
 
در این موکب‌ها مزار نمادین شهیدان حاج ابومهدی المهندس و سپهبد قاسم سلیمانی به همراه قبور سایر شهدای حشدالشعبی به نمایش گذاشته شده و تصاویری از شهدا، دیوارهای این موکب‌ها را زینت بخشیده است. همچنین جزوات و کتاب‌هایی در خصوص زندگی این شهدا به زائران ارائه می‌شود.
 
موکب‌های حشدالشعبی عراق پذیرای شخصیت‌های دینی و مقاومتی از جمله آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عراق؛ شیخ فؤاد المقدادی، از اتحادیه علمای مسلمان عراق و حاج علی الحمدانی، فرمانده عملیات فرات میانه، بوده است.
 
البته موکب‌های حشدالشعبی در مسیر نجف به کربلا، نزدیک عمود ۲۸۵ و همچنین در مسیر بابل به کربلا نزدیک عمود ۱۱۲ برپا شده و قرار است این برنامه‌های قرآنی و عقیدتی تا پایان زیارت اربعین ادامه یابد.
 
انتهای پیام