صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۸۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

رهبر حزب کارگر وعده داد با شهردار مسلمانی که به خاطر تبعیض نژادی از این حزب استعفاء کرده است، دیدار و از او دلجویی کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ال بی سی، «كی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر در مصاحبه‌ای وعده داد كه با اولین شهردار محجبه انگلیس كه به خاطر فضای نژادپرستانه حاکم بر حزب كارگر از این حزب استعفاء داده است، دیدار خواهد كرد.

«راقیة اسماعیل» نخستین شهردار محجبه انگلیس که سومالیایی‌تبار است، ماه گذشته پست خود را به عنوان شهردار منطقه ایسلینگتون لندن ترک کرد.

وی اعلام کرد که به خاطر وجود فضای حاکم بر حزب کارگر که به مردان سفید‌پوست اجازه می‌دهد آنچه را که می‌خواهند در هر زمان که اراده کنند، به دست آورند به حاشیه رانده شده و به همین دلیل از عضویت این حزب استعفاء می‌کند.

راقیة اسماعیل در گفت‌وگو با شبکه LBC، استارمر را به نژادپرستی متهم نکرد اما گفت که او علاقه‌ای به گوش دادن به حرف افرادی مانند او ندارد.

او که در جریان کارزار رهبری حزب کارگر با استارمر ملاقات کرده بود، همچنین از اینکه رهبر حزب کارگر از کارزاری که او برای مقابله با جرایم مربوط به حملات با چاقو به راه انداخته بود؛ حمایت نکرده است، ابراز ناراحتی کرد.

رهبر حزب کارگر در پاسخ به سخنان خانم اسماعیل گفت: من در جریان مبارزات برای رهبری حزب با راقیة به همراه گروه دیگری از فعالان اجتماعی ملاقات كردم و در مورد جرایم مرتبط با چاقو بحث بسیار خوبی داشتیم.

وی افزود: به‌خصوص من برای مبارزه با جرایم مربوط به چاقو از دو سال گذشته در رأس گروه ویژه‌ای قرار داشتم. ما کارهای زیادی از جمله با جامعه سومالیایی‌تبارها انجام داده‌ایم.

رهبر حزب کارگر گفت: من در سطح محلی و ملی با جامعه سومالیایی‌تباران از نزدیک کار کرده‌ام. رهبر حزب کارگر قول داد که با راقیة اسماعیل که پس از 12 سال عضویت در این حزب استعفاء کرده است، دیدار و از او دلجویی کند.

راقیة اسماعیل، اولین شهردار مسلمان محجبه در انگلیس، روز گذشته (یکشنبه) تصمیم گرفت پس از رفتار نژادپرستانه اعضای حزب، استعفاء دهد.

وی که سومالیایی‌تبار است و از ماه می ۲۰۱۹ به مدت یک سال به عنوان شهردار منطقه ایسلینگتون در لندن انتخاب شد؛ در بیانیه‌ای گفت: حزب کارگر، علیه اقلیت‌ها تبعیض می‌گذارد، در حالی که مردان سفید‌پوست مجازند هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند.

انتهای پیام