صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود و آثار اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی به همراه داشته و از تضادهای طبقاتی به میزان قابل توجهی می‌كاهد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 28 مهر ماه در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، گفت: معرفی جایگاه وقف و شناساندن آثار و بركات اين سنت حسنه در جامعه موجب اهتمام مردم به انجام وقف می‌شود.

وی اظهار کرد: شفاف‌سازی فعالیت موقوفات و همچنین سلامت سازمانی اوقاف و امور خیریه نيز باعث تشويق مردم در امر وقف می‌شود كه اين مهم بايد سرلوحه امور این سازمان و دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه و احسان ماندگار آثار و بركات متعددی داشته و در دین مبین اسلام نیز تأكید زیادی بر آن شده است، تصریح کرد: این سنت حسنه یكی از مصادیق بارز احسان و غیرخواهی است كه انسان با بهره‏ گیری از تعالیم انبیاء آن را از دیرباز بنیان نهاده و در صحنه‏ حیات اجتماعی به ودیعت گذارده است.

وی بیان كرد: وقف باعث گسترش عدالت در جامعه می‌شود و آثار اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی به همراه دارد و از تضادهای طبقاتی به میزان قابل توجهی می‌كاهد و مشاركت مردم را در امور اجتماعی افزایش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مركزی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اشتغال‌زایی، کارآفرینی، حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های کشت و صنعت و حمایت از نخبگان از مسائل مهمی است که سازمان اوقاف باید مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه در استان، از اجرای یکصد برنامه مذهبی فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه وقف در استان خبر داد و گفت: توزیع 5 هزار سبد معیشتی، برگزاری ۳۵ سلسله نشست‌ تخصصی با اصناف، جوامع علمی، حوزویان، خیران و بازاریان با هدف نهادینه کردن فرهنگ وقف و گزاری همایش وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریه‌های این استان از جمله برنامه‌های دهه وقف است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار از دیگر برنامه‌های در دستور کار در این ایام است. بسیار لازم است در راستای احیای فرهنگ وقف در جامعه تلاش كرده و در جهت توسعه و گسترش این سنت الهی گام‌های مؤثرتری برداریم.

واحدی در خصوص عملکرد یکسال گذشته این نهاد نیز گفت: اجرای طرح پیوند آسمانی در قالب توزیع ۳۶ سری جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اجرای طرح دست‌های مهربانی در چارچوب کمک به یکهزار کودک بی سرپرست به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توزیع یکهزار و ۳۰۰ بسته تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در قالب طرح مهر تحصیلی از جمله اقدامات اجرایی است.

این مقام مسئول بیان کرد: توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه به ارزش ۷۵ میلیارد ریال، کمک به ۵۰۰ بیمار نیازمند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قالب طرح مهرتندرستی، توزیع بسته‌های بهداشتی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال(شامل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و گان بیمارستانی)، آزادسازی ۱۰ زندانی جرائم مالی غیر عمد با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و حمایت از ۵۰ خانواده زندانی از دیگر اقدامات یکسال گذشته اداره کل اوقاف استان است.

انتهای پیام