صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

یک تجمع ضد اسلام‌هراسی در فرانسه به دلیل مواضع امانوئل مکرون علیه مسلمانان، به شورای حقوق بشر سازمان ملل شکایت کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، تجمع ضد اسلام‌هراسی در فرانسه (CCIF) که در خصوص تبعیض علیه مسلمانان و حملات به آنها فعالیت می‌کند، سه‌شنبه، ۲۹ مهرماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل تعطیلی انجمن‌ها و سازمان‌های مدنی اسلامی در فرانسه به شورای حقوق بشر سازمان ملل متوسل شده است.
 
این تجمع اظهار کرد: قتل یک معلم فرانسوی به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص)، بهانه جدیدی برای تمام اقدامات هدفمند برای اعمال فشار به اقلیت مسلمان این کشور است.
 
این تجمع مسئول دانستن مسلمانان را در ارتکاب به این جنایت شنیع بدون ذکر هیچ دلیلی، نشانه پایان دولت قانونی در فرانسه خواند و بر اهمیت اعطای حقوق مسلمانان در این کشور تأکید کرد.
 
جمعه، ۲۵ مهرماه، پلیس فرانسه اعلام کرد که یک معلم فرانسوی که کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) را به دانش‌آموزانش نشان داده بود، در حومه پاریس به ضرب گلوله به قتل رسیده است. به دنبال این جنایت، مقامات فرانسه دستور تعطیلی یکی از مساجد حومه پاریس را صادر و حساب کاربری این مسجد را به دلیل انتشار فیلمی از نمایش کاریکاتورهای موهن از سوی معلم مذکور مسدود کردند.
 
در ۱۳ اکتبر جاری (۲۲ مهرماه) جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، اذعان کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۷۳ مسجد، مدرسه و مرکز تجاری به بهانه مبارزه با اسلام افراطی تعطیل شده است.
انتهای پیام